Naučite da razlikujete originalni proizvod i njegovu kopiju

by | 29 Augusta, 2013

Lažnjaci su svuda oko nas. Sve je više butika koji u svojoj ponudi imaju replike poznatih svetskh brendova, počev od tašni, cipela, pa sve do naočara, majci i ostalih modnih predmeta. Da stvar bude gora, lažnjaci se sve bolje prave, pa ih je nekada vrlo teško razlikovati od originala. Ako vam je stalo do kvaliteta i do onoga što kupujete, ovaj kratak vodič će vam pomoći da ubuduće, za tren oka, prepoznate robu koja jeste ili nije izašla iz radionica velikih svjetskih brendova.

laznjak

Cipele

Kada je riječ o cipelama, dizajneri širom svijeta ulažu mnogo kako bi napravili cipelu koja je na prvi pogled lijepa, šik i savršeno dizajnirana, ali prije svega udobna. Udobnost cipele je uvijek na prvom mjestu, kao i precizan način izrade. Ukoliko cipele koje kupujete nemaju kvalitetno pakovanje, odnosno čvrstu kutiju i zaštitnu kesu koje na sebi imaju ispisano ime brenda, velika je vjerovatnoća da se radi o lažnjacima.

Torbe

Prije nekoliko godina nije bilo teško prepoznati lažnjake. Loša koža, jeftine kopče, pogrešno ispisano ime brenda bili su samo od nekih jasnih znakova da je riječ o lošoj robi. Međutim, s godinama su lažnjaci postali sve bolji, pa ih je samim time i teže prepoznati. Ali svakako nije nemoguće.

Ono što odmah, prilikom kupovine, treba da potražite je serijski broj. On se nalazi unutra ili pak skriven u džepu torbe. Materijal će vam takođe puno toga reći. Ukoliko je koža, onda na nju treba i da miriše, dok platnene torbe moraju da budu čvrste i dobro proštepane. Zavirite i u njenu unutrašnjost. Postava torbe koja nije precizno ušivena i koja je lošeg materijala takođe će vam jasno reći da se radi o torbi koja nije orignal.

Takođe, očigledni lažnjaci nemaju oznake brendova unutar torbe, dok je kod originala ime brenda ušiveno ili utisnuto direktno na materijal od koga je torba napravljena.

Nakit i satovi

Zlatan i srebrni nakit poznatih svjetskih marki nikada ne smije da bude šupalj ili lagan. U tim slučajevima je sigurno da se radi o kopijama. Većina robnih marki na nakitu ima ugraviran žig, a ukoliko žig nije vidljiv, jasno je da se radi o lažnom nakitu. Ista pravila veže i za satove.

Takođe, ono po čemu se prepoznaju pojedine marke nakita su dizajnirana pakovanja. Pa je tako jedan od najpoznatijih svjetskih brendova po izradi nakita,

Bilo kako bilo, vodite računa prilikom kupovine, jer je prodaja falsifikovane robe uzela poprilično maha. Tome u prilog jasno ide i podatak da će 2015. godine zarada od prodaje lažnjaka premašiti cifru od 1,7 milijardi dolara, što će biti više od dva odsto svjetske ekonomije.

Izvor: Telegraf

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.