Budite zdravi i fit uz nordijsko hodanje!

Budite zdravi i fit uz nordijsko hodanje!

SHARE

Nordijsko hodanje noviji je oblik fizičke aktivnosti pogodan u rekreativnim programima svih starosnih grupa. To je aktivnost u kojoj možete uživati tokom cijele godine, bilo ljeto ili zima, posvuda i u svako vrijeme.

Foto: Guliver/Thinkstock

Za razliku od normalnog hodanja, kod kojeg je gornji dio tijela relativno pasivan, nordijsko mnogo više aktivira mišiće leđa, ramena i ruku.

To je zapravo hodanje pri kojem se koriste specifično dizajnirani štapovi (Nordic walking štapovi). Može se provoditi na većini terena, a u kombinaciji s prirodom i svježim zrakom izuzetno pogoduje našem zdravlju.

Zbog sličnosti s normalnim hodom čini se prilično lako i jednostavno za izvođenje, no zahtijeva određeno vrijeme potrebno za učenje i svladavanje osnovne tehnike, obvezno pod nadzorom stručnog voditelja.

Što se tiče sportske opreme, za početak su potrebni samo odgovarajući štapovi.

Pozitivni učinci nordijskog hodanja

Zbog svojih karakteristika, nordijsko hodanja pogodno je za razvoj snage i izdržljivosti, posebno gornjeg dijela tijela, djelujući tako na pravilno držanje tijela.

Uključivanjem velikog broja mišića zbog upotrebe štapova, troši se i veća količina energije (od 400 do 450 kalorija po satu aktivnosti), za razliku od normalnog hoda pri kojem se troši od 250 do 300 kalorija.

Neka istraživanja pokazuju da je energetska potrošnja pri srednjoj brzini veća za 20 posto od normalna hoda iste brzine, a ako se brzina nordijskog hoda poveća, uz primjenu pravilne tehnike, može se potrošiti i 45 posto kalorija više.

Aktivacija kardivaskularnog sistema je veća, pa se i srčana frekvencija poveća za 10 do 15 posto. Ta činjenica posebno je važna za osobe s povećanom tjelesnom masom koje bi tako mogle regulisati višak kilograma.

Osim na funkcionalne sposobnosti, nordijsko hodanje pozitivno djeluje i na sistem za kretanje. Upotrebom štapova pri hodu i aktivnim učestvovanjem ruku i ramena smanjuje se opterećenje na donje ekstremitete, posebno zglobove koljena, kuka i kičme. Ta karakteristika važna je osobama koje imaju problem sa zglobovima donjih ekstremiteta (različite povrede, nakon operativnih zahvata, itd), jer omogućava više kretanja sa smanjenjem bolova i rizika od povreda.

Starijim osobama upotreba štapova omogućava veću stabilnost jer se povećava površina oslonca važna za održavanje ravnoteže pri hodu, a samim time smanjuje se rizik od padova, koji su potencijalno opasni za nastanak preloma.

IZVOR: ZENA.RTL.HR

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar