Kako izaći na vrijeme – evo nekoliko savjeta da ne “zaglavite” na poslu

by | 3 Maja, 2017

Teoretski da, ali praktično nemate radno vrijeme, jer se nikada ne zna kada ćete napustiti posao i kancelariju. Možete da se pravdate obimom posla, ali mnogo je toga u vašim rukama. Ovo je pomoć kako da konačno doživite da svakog dana s posla izlazite na vrijeme.

Foto: Guliver/Thinkstock

Odredite sebi tačno vrijeme odlaska sa posla

Kada stignete ujutru na posao odredite sebi tačno vrijeme do kada ostajete. Zabilježite ga, podesite alarm ili jednostavno zacrtajte to vrijeme u glavi. Ovo možda zvuči jednostavno, ali mnogima proleti dan i za čas dođe kraj radnog vremena, a da posao nije ni pri kraju. Umjesto što rasipate svoju energiju na druge stvari i dohvatite se poslova kojih i treba i ne treba, fokusirajte se na svoje radne zadatke.

Recite kolegama kad idete sa posla

Ako kolege obavestite da kancelariju napuštate u 17 sati i ni minut kasnije, vrlo je vjerovatno da ćete to i ostvariti. Ovako im govorite da vam na vrijeme prenesu određene zadatke i zahtjeve, jer kasnije nećete biti dostupni. Pokušajte već sutra. I tako narednih nekoliko dana. Kolege će se naviknuti na vaš raspored i vrijeme odlaska, a vama će postati rutina koju ćete vremenom sve lakše sprovoditi u djelo.

Ostavite 20 minuta prije odlaska

Kada odredite vrijeme odlaska, na primjer 17 sati, posljednjih 20 minuta posvetite sređivanju radnog stola, provjeri e-mail pošte, pripremi papira i potrebnih dokumenata za sutrašnji dan. Posljednjih nekoliko minuta iskoristite za razgovor i eventualne dogovore sa šefom ili kolegama.

Prvo uradite najteži dio posla

Umjesto da teži dio posla ostavljate za kraj dana, kad ste najumorniji i najmanje efikasni, neka to bude prva stvar koju ćete ujutru uraditi. Ako prvo završite sa zahtjevnijim dijelom posla, daleko ćete se brže izboriti sa lakšim obavezama, a kraj radnog vremena vam neće biti stresan. Ako vam je lakše, napišite na papir listu priorieta i na kraju dana provjerite u kojoj mjeri ste ispoštovali svoje ciljeve. Ovo vam možda neće ubrzati kraj radnog vremena, ali mirniji i zadovoljniji ćete otići kući, znajući da ste veliki dio posla uradili.

Ne gubite vrijeme u kancelariji

Ako svakog dana na poslu ostanete duže nego što je potrebno, znajte da svoje vrijeme neefikasno trošite. Umjesto što odgovarate na svaki e-mail i poruku iste sekunde, odredite sebi vrijeme koje ćete posvetiti ovakvoj komunikaciji – na primjer, na pola sata ili sat vremena, i držite se tog rituala. Ako je moguće koristite što više telefon. Bićete efikasniji i uštedjećete mnogo vremena koje provodite u čitanju i odgovaranju, a kroz direktan razgovor dobićete sve potrebne informacije. Iako je neophodno da ste u kontaktu sa kolegama, stalna komunikacija ometa i može ozbiljno da naruši vašu produktivnost i fokus. Smanjite je na minimum. Sat otkucava, zato pametno trošite svoje vrijeme.

Manje koristite društvene mreže

Stres, pritisak ali i dokolica na poslu znaju da “odvuku” na sajtove društvenih mreža – Twitter, Facebook, Instagram. Ako vam je pala koncentracija i potrebna vam je pauza iskoristite je, ali na bolji način – prošetajte po kancelariji, uzmite komad čokolade ili svježeg voća da povratite energiju. Sve je bolje od dodatnog zurenja u monitor koliko god vam se činilo zanimljivim. Neke firme svojim zaposlenima zabranjuju ove sajtove, ali ako to nije vaš slučaj, postoji i Freedom aplikacija, koja korisnicima blokira pristup internetu na par sati.

Izvor: BIZLife

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.