Savladajte vještinu poslovne komunikacije

by | 3 Oktobra, 2013

Napreduju li brže oni koji zapravo manje znaju i manje vrijede od vas? Možda je krajnje vrijeme da savladate vještinu komunikacije.

Koliko ste puta u školi, na fakultetu, konkursima pa i na poslu gledali kako bolje prolaze ili brže napreduju oni koji manje znaju ili vrijede od vas? Razlog tome, ne mora biti protekcija i dobre veze. Možda je samo riječ o vještini komunikacije. Nekome je prirođena, neko je mora naučiti jer je za postizanje uspjeha veoma važna. Dakle, ako ste ambiciozni, vježbajte vještinu poslovne komunikacije!

Šta je poslovna komunikacija?
Poslovna komunikacija je formalna vrsta komunikacije jer se tokom razmjene informacija moraju poštovati određena pravila. Uopšteno govoreći, postoje dvije vrste poslovne komuniakacije: vodoravna i okomita.

Okomita podrazumijeva komuniciranje između nadređenih i podređenih, a vodoravna između kolega u istom rangu. Međutim, ni u poslovnom svijetu ne vlada uvijek samo formalna komunikacija. Naprotiv, na zajedničkim ručkovima, proslavama, jubilejima ili sportskim takmičenjima dozvoljena je, čak i poželjna, određena doza spontanosti, duhovitosti i neposrednosti.

Za uspješno obavljanje posla važna je i pisana i verbalna, ali i neverbalna komunikacija, geste, jer šefovi i poslovni partneri procjenjuju bukvalno – sve! Teško da će vam vrijediti izvrsno napisan izvještaj ako ga na sastanku ne budete znali dobro obrazložiti. Isto tako, sva vaša poslovnost i besprijekorna formalna komunikacija mogu pasti u vodu ako ste u neformalnom komuniciranju kruti, namrgođeni ili skloni gafovima.

Zbog čega je važna?
Poenta komunikacije je prijenos informacija i poruka od pošiljaoca do primaoca u neizmjenjenom obliku. A to znači da svoju poruku trebate reći tako da primaocu omogućite da je razumije tačno onako kako ste željeli. S druge strane, za vladanje vještinom komunikacije neophodno je da naučite slušati sagovornike kako biste i vi njih razumjeli.

O njoj može zavisiti i to hoćete li biti primljeni na posao ili unaprijeđeni jer ako svoje znanje i sposobnosti ne budete znali iskazati, bićete neprimjećeni. Možda vam vođenje računa o brojnim elementima dobre komunikacije izgleda preteško, ali nije tako.

Nakon malo vježbe sve postaje rutina. Pobjednički, samouvjeren stav, dobra intonacija i osmjeh – sigurno garantuju uspjeh.

Izvor: Life Content

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.