Pro Femina 2014! Boris Banović: Visoka moda više ne može da se smatra elitističkom

by | 30 Marta, 2014

Piše: Brankica Treskavica

boris banovic

U četvrtak, 3. aprila, u hotelu Hyatt Regency, magazin “Lepota i zdravlje” održaće veliku regionalnu Pro-Femina konferenciju. Boris Banović, dizajner i TV lice iz Zagreba, učestvovaće u panelu “Đavo je, ipak, odneo Pradu”. Prošle godine je lansirao svoj brend “2B Boris Banović”, a modele iz nove kolekcije večeras će predstaviti na Fashion Week-u. Budući da je i sam prinuđen da se bavi finansijskim kalkulacijama, pokušao je da nađe riješenje za kreatore koji stvaraju u regionu.

– Baviti se isključivo modom, i živjeti samo od toga, u našem regionu je veoma teško. Samo najtalentovaniji i najuporniji uspijevaju. Oni čije kreacije ponesu poznate ličnosti mogu samo delimično reći da su uspeli, jer su na taj način najbrže došli do šire afirmacije, ali istinski su uspjeli jedino oni koji opstaju na duže staze.

Na ulicama naših gradova rijetko ćemo videti kreacije domaćih ili regionalnih dizajnera, jer će se devojke i momci radije opredeliti za odjeću koju lansiraju mass-market brendovi. Tako je, jednim dijelom, zbog toga što se plaše orginalnosti i teže uniformisanosti i sljepom praćenju aktuelnih trendova, ali uglavnom zato što im je garderoba takvih brendova finansijski pristupačnija. U vremenu recesije i opšteg pada kupovne moći, radije ćete se opedeliti za 4 nova komada u garederoberu, nego jedan unikatan sa potpisom mladog ili domaćeg dizajnera.

Kada kažete da je cifra od 400 milijardi američkih dolara prihod koji modna industrija ostvari u globalu za godinu dana, djeluje kao da je sve u savršenom redu i da je riječ o jednoj od najunosnijih industrija. Ipak, i pored svih tih astronomskih suma domaći dizajneri ne mogu da se nametnu kao konkurenti na tržištu, jer su – skupi i, samim tim, nedostižni za široko potrošačko telo. Većina njihovih proizvoda se bazira na skupim materijalima i proizvodima hand made izrade, što uslovljava i više cijene.

Kao jedan od načina opstanka na modnoj sceni nameće se, nikada omiljena, ali neophodna komercijalizacija. Svjedoci smo da su se modni giganti iz kategorije ready-to-wear mode i sami priklonili ovom trendu. Uspon modnih blogova i street style kulture učinio je da luxury indstrija podlegne pod pritiskom profita i postane partner mass-market brendovima. Od kolaboracije Versacea, Lanvina, Isabel Marant sa H&M-om, Kate Moss sa Top Shopom ušli smo u eru kojoj visoka moda više ne može da se smatra elitističkom, već sve više naginje i koketira sa konzumerizmom. Kao posljednja oaza visoke, elitističke snobovske mode ostaju samo “haute couture” kolekcije. Budućnost je u komercijalizaciji, saradnji sa industrijom i na kraju pristupačnosti širokoj potrošačkoj klijenteli. Ovo je kao opšti trend već neko vreme prisutno u svijetu, ali ne i na domaćoj modnoj sceni. Jedan ovakav pokušaj na reginalnom nivou sasvim sigurno bi doneo rezultate, komercijalni uspeh i široku afirmaciju domaćim dizajnerima, jer je to na kraju krajeva ono što se najviše računa i što vam omogućava opstanak.

Program cijele konferencije možete pogledati OVDJE.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.