Balans trajanja i intenziteta za uspješan trening

Balans trajanja i intenziteta za uspješan trening

SHARE

Ako želite da budete zdravi, da dobro izgledate i da ste svakodnevno u kondicji, onda vježbanje definitivno mora da bude prioritet na vašoj listi obaveza.

Martin Gibala, predsjednik Odjeljenja za kineziologiju na Mak-Master Univerzitetu u Ontariju objasnio je na koji način bi trebalo da funkcionišu treninzi ako cilj želite da stavite na zdravlje.

– U pitanju je kompromis između trajanja i intenziteta – objasnio je on.

Na primjer, moguće je potrošiti više energije obavljajući aktivnost većeg intenziteta kao što je trčanje uz stepenice 10 minuta, nego ako pola sata budete trčali laganim tempom.

On je ovdje stavio akcenat na kardio vježbe, tačnije kardiorespiratorni sistem, koji inače smanjuje rizik od srčanih oboljenja ili ne daj Bože, napada.

Ovakav vid treninga sproveo je na univerzitetu, gdje su učesnici tri puta nedjeljno u toku šest nedjelja praktikovali ovakav trening.

– Smanjili su rizik od hroničnih bolesti i smrti i do 15 odsto – rekao je Gibelin.

Trening možete kreirati tako što ćete trčati napolju ili ćete voziti sobni bicikl. Zagrijte se dva minuta vježbajući umjerenim tempom. Zatim trčite sprint najbrže što možete 20 sekundi, a onda 2 minuta odmora. To je prva serija. Isto ponovite tri puta.

Izvor: lepotaizdravlje.rs

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar