Categories Fitness

Koliko nam kardio treninga stvarno treba?

Ako idete da vježbate, vjerovatno imate osjećaj da su na trakama za trčanje i biciklima sve vrijeme isti ljudi. Trče, brzo hodaju, voze bicikl satima… I, naravno, budu mokri “do gaća” poslije, znoj lije sa njih, ali niko od tih vježbača opsjednutih kardio treninzima nije svjestan da time “topi” i svoje dragocene mišiće. I često će se pitati zašto uprkos uloženom trudu ne izgledaju vitkije, ili zašto imaju osjećaj da su dosegli svoj maksimum, a ipak nisu postigli ono što žele.

Kardio treninzi imaju mnogo dobrih strana. Čine naše srce snažnijim, povećavaju nam izdržljivost, sagorijevaju kalorije/masne naslage, mogu da nas učine bržim, i, često su i prilično zabavni, neko vrijeme bar. Ali, u jednom trenutku, možda ćete primijetiti da stagnirate, iako i dalje dajete sve od sebe.

Kako da znate šta je prava mjera za vas?

Važeće preporuke kažu da bi tokom sedmice trebalo da imamo bar 150 minuta kardio vježbi umjerenog intenziteta, 75 minuta intenzivnog kardio treninga ili kombinaciju umjerenog i intenzivnog kardio treninga.

Ako se bavite nekom aktivnošću umjerenog intenziteta kao što je brzi hod ili džogiranje, časovi plesa ili umjereno brza vožnja bicikla, potrebno vam je samo pola sata u toku dana, pet puta sedmično.

Ako je vaš izbor, na primjer, intervalni trening visokog intenziteta, dovoljno će vam biti 25 ili 30 minuta tri puta sedmično, prenosi WebMD.

Ukoliko imate neku dilemu, pola sata posvetite kardio treninzima tokom većeg dijela sedmice i dobri ste.

Prava mjera u svakom pojedinačnom slučaju je trening poslije kojeg ćete biti “zdravo umorni”, ali ipak puni energije, a ne onaj poslije kojeg ćete jedva da otpuzite do kuće, proklinjući dan kad ste odlučili da živite zdravo.

Evo kojih pravila bi trebalo da se pridržavate:

Kardio uvijek kombinujte s vježbama snage. Neće vam biti dosadno, a “pokrićete” sve što treba na jednom treningu.

Budite aktivni u toku dana, bez obzira na to da li idete organizovano da vježbate ili ne.

Nemojte da zapadnete u rutinu, dosadiće vam i odustaćete od vježbanja. Idite u šetnju brzim hodom, vozite bicikl, plivajte, nemojte koristiti lift. Ako hodate na traci za trčanje, mijenjajte brzinu i nagib. Sve to će vam trening učiniti zanimljivijim.

Izvor: mondo.rs Foto: Thinkstock

Author: S. Vujanović

web-urednik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *