Treba li se odreći tečnog šampona i šta je alternativa?

by | 19 Novembra, 2019

Savremena njega trebalo bi da bude ne samo efikasna, već i da ispunjava ekološke standarde. Odabirom sredstava za sopstvene potrebe – bilo da je riječ o volumenu kose ili njenom sjaju – moramo obratiti pažnju na to kako upotreba ovih proizvoda može uticati na životnu sredinu.

Ne budite uznemireni – da biste sve razumjeli, ne morate imati posebno znanje. Kada birate proizvod, pogledajte koliko vode ulazi u sastav proizvoda (što je voda bliža vrhu liste komponenti, to je više) i koliko je potrošite tokom upotrebe. Jedan od glavnih trendova u industriji ljepote sada je kozmetika bez vode.

Foto: PR

Kompanije proizvode alate za različite potrebe u čvrstom formatu. To jest, sva sredstva – i šamponi, gelovi za tuširanje i kreme za tijelo – izgledaju približno isto i izgledaju kao sapuni, ali imaju različita svojstva. Nemaju vodu – što pomaže u uštedi globalnih rezervi. Slične stvari se mogu naći u prodavnicama Lush.

Ipak smo saglasnio – ovakva verzija proizvoda iako ekološki prihvatljivija, nije uvijek zgodna za upotrebu.

Sada industrija ljepote ima rješenje – šampon u prahu. Potrebno je sipati malu količinu praha iz pakovanja i dodati vodu. Jedna tegla dovoljna je za 60 aplikacija. U sastavu nema sulfata, parabena, silikona, boja, sintetičkih mirisa i komponenti životinjskog porijekla.

Ideja koncepta pripada Kaylee Bradt. Jednom je spakovala svoje stvari za putovanje i razmišljala o tome kako bi bilo cool da je sva kozmetika “suha” i da je može ponijeti sa sobom u avion i ne mora da nosi poseban prtljag za kozmetiku. Istraživanje je odlučila da započne sa šamponima. Pokazalo se da sredstva u ovoj kategoriji često sadrže 80 odsto vode – zamislite koliko se flašica proda širom svijeta. Ali takav beskorisni otpad vode se lako može izbjeći – jednostavnom zamjenom šampona prahom. Trenutno su dostupne dvije opcije na web lokaciji  Owa – puder s aromom i puder bez mirisa. Prodaju se po cijeni od 29 dolara.

Izvor: harpersbazaar.rs

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.