Kakav ste igrač na društvenoj mreži

by | 10 Marta, 2011
Sajtovi različitih društvenih mreža postali su pozornica na kojoj svako može da se izrazi i koja garantovano privlači mnogobrojnu publiku (što potvrđuje i ovogodišnji kandidat za Oskara, filmski hit Društvena mreža). A da li ste se ikada zapitali u kojoj mjeri ova navika utiče na vašu psihu i život? Riješite naš test i saznajte…
 
 
Statistika pokazuje da prosječan korisnik interneta svakodnevno provodi 55 minuta na facebooku i ima 214 prijatelja – što je deset puta veći broj nego u stvarnom životu. Originalna ideja stvaranja interneta bila je da ljudima olakša posao i život. No, vremenom, društvene mreže postale su svojevrsni oblik života. Eksperti smatraju da su mnogi ljudi na internetu mnogo slobodniji i vjerniji svojoj pravoj prirodi. Međutim, da li je to obavezno i dobro? Riješite test i saznajte šta vaš stil društvenog umrežavanja govori o vama…
 
 

1 Na zabavi ste upoznali muškarca koji vam se odmah dopao i koji je pokazao simpatije 
prema vama. Vi…
a. Obavještavate o tome svoje prijatelje na facebooku i tražite savjet od njih šta da preduzmete u slučaju da vas on ne pozove narednog dana.
b. Pokušavate da saznate o njemu što više, gledate njegove fotografije i poruke na twitteru i trudite se da vas on ne “provali”.
c. Postavljate svoje nove fotografije u “zavodljivom izdanju“ na lični profil. 
d. Dodajete ga na vašu listu prijatelja. Čak i ako ne započnete emotivnu vezu, to što ga poznajete, moglo bi da vam koristi.
 
 
2 Partner vas ostavlja porukom preko facebooka. Kako reagujete?
a. Ne oglašavate se na internetu – vi niste osoba koja pokazuje “prljavi veš” u javnosti.
Ipak, flertujete sa privlačnim prijateljima vaših prijatelja na twitteru da biste se oraspoložili.
b. Mijenjate status u “single” i češće izlazite. Postavljate na face nove fotografije koje vas prikazuju u najboljem izdanju.
c. Jadate se na nekoj od društvenih mreža koje koristite, jer vam je potrebna podrška i utjeha. Takođe, opsesivno provjeravate njegove stranice da biste saznali šta radi, sa kim se viđa…
d. Saznaćete vijest na neki drugi način jer rijetko posjećujete facebook.
 
3 Vaša prijateljica je na svom facebook statusu obznanila da se vjerila. Vi…
a. Šaljete SMS svim prijateljima i pitate ih da li je neko dobio pozivnicu za proslavu vjeridbe (jer vi niste).
b. Pozivate je telefonom i direktno je pitate da li ćete vi biti kuma.
c. Iznenađeni ste načinom na koji je objavila tako važnu vijest. No, šaljete joj čestitku i
provodite određeno vrijeme u gledanju fotografija sretnog para. Uh, opet ta facebook ljubomora!
d. Odmah je pozivate i pitate je da li joj je potrebna vaša pomoć oko bilo čega.
 
4 Jedna zajednička prijateljica je tagovala vašu fotografiju na kojoj izgledate sjajno, mada ste u pripitom stanju. Kako reagujete?
a. Šaljete joj SMS u kojem tražite da odmah izbriše fotografiju.
b. Pitate svoje prijatelje da li izgledate dobro na fotografiji ili vas ona kompromituje.
c. Odmah prebacujete fotografiju na twitter! Pijana ili ne, želite da svi vide kako dobro
izgledate.
d. Ništa ne komentarišete, ali odmah eliminišete tag. Da vas potpuni stranci vide u nedoličnom izdanju? Ne, hvala!
 
5 Dobili ste otkaz. Šta radite?
a. Zadržavate dostojanstvo u trenutku šoka ali, kada dođete kući, šaljete “otrovni” mejl
poslodavcu (koji vas je otpustio) i komentar pun bijesa na twitter.
b. Objavljujete na facebooku da je vaš šef grozan čovjek i čekate poruke podrške.
c. Kažete da ste dali otkaz. Nikada javno ne biste priznali da ste otpušteni.
d. Postavljate status na faceu da ste spremni za novi posao.
 
6 Vaš tipičan dan na društvenoj mreži sastoji se od…
a. Logovanja čim ujutro otvorite oči i čestog provjeravanja šta se dešava na mreži.
Poznati ste po tome što se ne odvajate od kompjutera/laptopa ni u krevetu!
b. Povremene posjete facebooku: zbog potrage za starim drugarima iz škole i bivšim
partnerima da biste saznali ko se vjenčao/ dobio bebu/razveo…
c. Postavljanja fotografija najsvježijih (jučerašnjih!) događaja iz vašeg života i osvježavanja vašeg bloga.
d. Pisanja konciznih ličnih komentara o vijestima koje ste saznali na faceu i dnevnim događajima i slanja relevantnih linkova.
 
7 Otišli ste na odmor – i, šta sada?
a. Povremeno se logujete, ali ne postavljate nikakav materijal. 
b. Ako se nešto značajno dešava u mjestu u kojem ste na odmoru, redovno izvještavate druge.
c. Svakodnevno postavljate fotografije “raja” u kojem se odmarate, sa svim elementima koji ga čine – fenomenalne plaže, kupaći kostim u kojem izgledate kao sirena, zgodni lokalni konobar…
d. Svakodnevno ste na mreži i osvježavate informacije, bilo da se radi o vremenskim
prilikama, shoppingu ili opekotinama od sunca!
 
 
Do 30 bodova
Potreba za terapijom
Kada ste tužni i osjećate se odbačeno ili nesigurno, posjećujete neku društvenu mrežu
jer vam je potrebna podrška i ohrabrenje od vaših lojalnih prijatelja. No, ovakvo ponašanje odražava socijalnu anksioznost i potrebu za konstantnom potvrdom drugih ljudi. Povremena potreba za podrškom okoline sasvim je OK, u slučaju velikih životnih
problema, ali nemojte da pretjerujete u tome. Ako smatrate da ste već otišli predaleko, sljedeći put kada poželite nešto da podijelite sa drugima na internetu, zapitajte se: “Da li zaista moram ovo da razglašavam? Sada mi ovo djeluje kao katastrofa, ali možda sutra neće biti.” Konstantna potreba da drugi ljudi procjenjuju vaša osjećanja može da se razvije u ovisnost. Ljudi koji vas ne poznaju mogu da steknu utisak da ste melodramatična osoba. Dakle, uživajte u prepisci sa svojim “fanovima” i nemojte da ih koristite kao štap za oslanjanje. 
Najveće su šanse da… napišete na svom statusu: “Upravo se desilo nešto katastrofalno…” (uz očekivani odgovor prijatelja: “Pobogu, šta se desilo?”). 
Najmanje su šanse da… sakrijete vaš trenutni emotivni status.
 
 
 
Od 31 do 60 bodova
Voajer
Više volite tiho da posmatrate, povremeno da ostavljate zagonetne poruke i da poredite
svoj život sa životima starih školskih drugova. Generalno, voajeri se plaše stvarnog kontakta i učešća u događajima koje ne mogu da kontrolišu. Zapravo, plašite se da nećete biti dovoljno zanimljivi drugima i izbjegavate sve vrste konfrontacija. Umjesto da se direktno suočite sa osobom koja vas iritira (na primjer: vaš šef ), vi ćete je radije anonimno kritikovati na online forumima. OK, to nije obavezno loša stvar, naročito ako vam to pomaže da se “izduvate”, baš kao što nije loša ni vaša navika da se poredite sa drugima. Ponekad to može da vam pokaže koje je vaše mjesto u svijetu i šta ste postigli, ali samo ukoliko ne podliježete ljubomori. Ako se zbog nečijeg profila osjećate loše, jednostavno ga izbrišite sa vaše liste prijatelja. 
Najveće su šanse da… se prijavite na twitter pod lažnim imenom.
Najmanje su šanse da… postavite više od tri svoje slike.
 
 
Od 61 do 90 bodova
Glavni akter
Svijet i u ovom slučaju internet velika su pozornica na kojoj želite da se pohvalite vašim
životom. No, u stvarnom životu vjerovatno niste skloni hvalisanju i pokazivanju, internet vam služi da projektujete sliku mnogo uspješnije osobe. Budući da ste rođeni performer, nisu vam strani video linkovi i vjerovatno imate blog. Pristalice i korisnici twittera vole tu vrstu promocije. 
Najveće su šanse da... blogujete o vašem odmoru iz snova ili unapređenju u firmi.
Najmanje su šanse da… priznate da vam se ikada desilo nešto loše.
 
Od 91 do 120 bodova
Profesionalac
Vaš osnovni cilj je da poboljšate kvalitet života sebi i drugima – bilo da je u pitanju
informacija o sjajnom restoranu u kojem ste bili ili povezivanje dva poslovna kontakta sa dva različita foruma. Ne ponavljate ono što ste čuli i uvijek iznosite svoje lično, originalno mišljenje. Profesionalci imaju preduzetnički pristup društvenim mrežama – svi su potencijalne kolege i sve može biti poslovna prilika i prilično ste nepokolebljivi u tome. 
Najveće su šanse da… koristite twitter tokom poslovnog sastanka. 
Najmanje su šanse da… postavite vaše najbolje fotografije u bikiniju.
 
Tekst: Nataša Ćovin Foto: Dreamstime
 
 

 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.