Greenpeace objavio listu eco-friendly modnih marki

by | 13 Jula, 2018

Organizacija Greenpeace objavila je veliki izvještaj o sedmogodišnjem procesu nazvanom “detoxing” – riječ je o okončanju upotrebe štetnih hemikalija unutar lanca snabdijevanje, od početka proizvodnje pa sve do končanog modnog proizvoda, i to do 2020. godine.

U tom su dokumentu navedena iskustva iz kampanje koja traje već sedam godina, brendovi i kompanije koji su bili najuspješniji u sprovođenju ekoloških mjera te zaključak kako je došlo do značajnih promjena u stavu modne industrije prema hemikalijama koje koriste u proizvodnji.

Tokom “projekta detoksifikacije” mode u njega se uključilo oko 80 brendova među kojima su i Puma, Nike, adidas, H&M, Levi's, Primark, G-Star Raw, Inditex, Benetton i Fast Retailing, u čijem je vlasništvu Uniqlo.

I dok se fast fashion modne marke već odavno hvale svojim conscious i sličnim kolekcijama, kad su luksuzni modni brendovi u pitanju u ovaj su projekt uključene bile samo dvije kuće – Valentino i Burberry.

Prema riječima jedne od autorice projekta Kristen Brodde, oklijevanje da se luksuzne modne kuće uključe u taj proces iznenadilo je nju i njen tim, a takav su stav očekivali upravo od mass market brendova.

“Tražili smo od brendova da preuzmu odgovornost za čitav proces proizvodnje i lanac snabdijevanja, a ne samo da se fokusiranju na finalni proizvod. I gledajući taj cjelokupni proces, mogu reći da je modna industrija zaista postala primjer svim ostalima”, dodala je.

Svi detoxbrendovi počeli su raditi transparentno i prema pravilima o smanjenju utroška vode, a čak 72% brendova koji su se uključili u ovaj hvalevrijedan proces već je pristalo da otkrije (ili je otkrilo) spisak svojih dobavljača tokom cijelog procesa, uključujući i one koji boje i peru tkanine.

Izvor: buro247 Foto: Pixabay

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.