Jeste li znali da se neprodana markirana odjeća uništava?!

by | 15 Augusta, 2018

Svjetski modni brendovi uništavaju neprodanu odjeću kako bi na umjetan način očuvali vrijednost. Izvještaji otkrivaju kako je Burberry prošle godine uništio robu u vrijednosti 37,8 miliona dolara.

Od toga se 13,8 miliona dolara odnosi na zalihe kozmetike, dok se ostatak u vrijednosti većoj od 20 miliona dolara odnosi na odjeću i modne dodatke. Ipak, britanska modna kuća koja je lani prijavila prihod od 3,61 milijardu dolara, nije jedina u ovoj priči. Louis Vuitton pribjegava istoj strategiji i svoje vrijedne torbe uništava kako bi izbjegao potop cijena i prevelika sniženja koja bi mogla umanjiti vrijednost brenda, a nije tajna ni kako luksuzni konglomerat Richemont isto radi sa svojim Cartier, Piaget, Baume & Mercier i Vacheron Constantin satovima.

Iz Richemonta se također opravdavaju nastojanjem da očuvaju vrijednost brendova ograničavanjem ponude i preprodaje na crnom tržištu, no je li to doista jedini razlog? Analitičari tvrde kako postoji dodatna pogodnost za one koji svoje proizvode izvoze na tržište SAD-a u vidu povrata poreza i trošarina plaćenih za robu koja se povlači kako bi se uništila. Drugim riječima, modni brendovi za neprodanu robu s američkog tržišta koju namjeravaju uništiti dobijaju nezanemariva sredstva pa se mnogo više isplati spaliti neželjeni asortiman, nego ga prodati u bescjenje. Osim luksuznih modnih brendova i H&M je već kritiziran zbog uništavanja velikih količina svog neprodanog asortimana. Ako je vjerovati medijskim napisima, švedski modni div je proteklih godina spalio čak 12 tona odjeće. Spomenute kompanije nisu bile spremne komentirati navode jer, dakako, ne čine ništa nelegalno.

Izvor: elle.hr/Foto: Getty Images

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.