Categories Trudnoća & porođaj

Pravilnom ishranom do lakšeg začeća

Pravilna ishrana pozitivno utječe na plodnost žene i povećava njene šanse da zatrudi, dok nepravilna ishrana može da bude uzrok smanjene plodnosti, a u nekim slučajevima i neplodnosti. Istraživanja naučnika sa Harvarda pokazala su da žene koje imaju problema sa plodnošću, posebno one koje ne ovuliraju redovno, konzumiraju mnogo više zasićenih masti od nih koje nemaju problema sa začećem. Zbog toga stručnjaci savjetuju svim ženama koje planiraju trudnoću da iz svoje ishrane izbace zasićene masti i zamijenite ih monozasićenim mastima.

Na plodnost uveliko mogu da utječu toksični efektifabrički procesuirane hrane. Tako su istraživanja pokazala da ženama koje imaju problema sa plodnošću unose 30 i više posto različitih vrsta proteina, najčešće onih loših sporo razgradivih. Naučnici u tome vide veliki problem i uzrok smanjene plodnosti, te preporučuju da se unos proteina smanji na 20 i manje posto, a prvenstveno treba smanjiti unos proteina životinjskog porijekla.

Odabir kruha sa cijelim žitaricama osiguraće vam dnevnu preporučenu količinu vlakana, a cijele žitarice sadrže i materije koje su veoma zdrave za organizam. One imaju nizak glikemijski indeks, pa doprinose održavanju normalne tjelesne težine, što je važno s obzirom da su studije otkrile da čak 75 posto žena koje imaju problema sa gojaznošću suočavaju se i sa teškoćama u začeću.

Mliječni proizvodi savršen su izbor kalcijuma, ali sa njima budite na oprezu jer neki od njih sadrže velike količine masnoće, pa ih konzumirajte u umjerenoj količini. Ne zaboravite da je povrće poput brokolija, špinata, kupusa i kelja, kao i narandže i riba (sardina i losos) takođe sadrže visok nivo kalcijuma.

Povećan unos gvožđa putem namirnica ili dodataka ishrani mogu da pomognu u regulaciji rada jajnika, doprinesu redovnim ovulacijama i kvalitetu jajnih ćelija. Istraživanja su pokazala da žene koje uzimaju gvožđe kao dodatak ishrani imaju 60 posto manje šanse za probleme sa plodnošću, u odnosu na žene koje ne uzimaju gvožđe. Nizak nivo gvožđa na početku trudnoće može da bude uzrok postporođajne anemije, od koje pati između 25 i 30 odsto žena.

Ishrana koja obuhvata unos cijelih žitarica, voća i povrća podrazumijeva unos mnogo vitamina i minerala, koji pomažu zdravlje organizma, pa tako i radu reproduktivnih organa, te povećavaju šansu za trudnoću. Među važnijim vitaminima i mineralima u ovom slučaju su cink, folna kiselina i vitamini B6 i B12.

Pored zdrave i uravnotežene ishrane, ne zaboravite ni na fizičku aktivnost, ali izbjegavajte intenzivno vježbanje koje iscrpljuje tijelo, te može imati suprotan efekt i izazvati izostanak ovulacije. Radite umjerene i lagane vježbe, poput hodanja, joge ili pilatesa.

Izvor: zena.hr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *