Categories Fitness

DOBAR/LOŠ LIČNI TRENER: 6 grešaka koje razlikuju šarlatana od stručnjaka!

Piše: Adnan Maljević, Mr. sci.

Zima je prošla, nastupilo proljeće, a time je i vaša želja/potreba da unaprijedite kvalitet života dobila na značaju. Na listi stvari koje, bezuslovno, želite promijeniti je i “pokrenuti se, početi trenirati”. Na tom putu ste u prošlosti, iz raličitih razloga, kontinuirano zakazivali. Tu i tamo javila bi se poneka bol u donjem dijelu leđa, eventualno višak kilograma, možda i povišen pritisak ili neko drugo ograničenje (bol, neugnodnost i slično), zbog kojih ste odustajali. A, zapravo, vi želite da se riješite tih problemčića, i da ponovno normalno funkcionišete. Međutim, svjesni ste da to sami ne možete učiniti (budimo realni, da možete, do sada biste to već učinili) i da vam je potrebna pomoć stručne osobe. Odlazite u odabrani trening centar / fitness studio i tražite osobu, koja bi mogla da bude vaš lični trener, vaš pratilac na putu do ostvarenja željenog cilja. Pitanje svih pitanja, koje vam se u tom trenutku postavlja jeste – kako da odaberem trenera? O čemu moram da vodim računa?

Brojne su karakteristike koje jedan kvalitetan trener ili trenerica treba da imaju. Neke se tiču struke i stručnosti, neke etike i etičnosti, a neke su elementarne i tiču se osobe i ljudskosti. Ipak, ovdje ćemo se ograničiti na šest grešaka, koje će vam omogućiti da prepoznate trenera šarlatana. Obratite pažnju na to da li ih vaš budući trener čini i odlučite želite li s njim/njom sarađivati. Budite beskompromisni! Na kraju, put na koji krećete od vas traži investiciju vremena i investiciju novca i treba da vas dovede do ostvarenja željenog cilja.

Greška #1 – Nagađa, umjesto da procjenjuje/testira

Realno, vi želite ostvariti određeni cilj. Mnogo je načina da se do tog cilja dođe. Neki su dobri, neki baš i ne. Odabir vrste treninga, strukture treninga (selekcija vježbi), pa i trajanja treninga, kao i broja treninga u sedmici ne bi smjeli biti odraz apsolutno slobodne volje trenera. Upravo suprotno, navedeno bi trebalo biti odlučeno nakon provedene kvalitetne procjene vašeg trenutnog stanja.

Ta procjena bi, najmanje, trebala uključivati analizu sastava tijela, funkcionalnosti elementarnih kretnih obrazaca i, u slučaju da posjedujete dovoljno funkcionalne pokrete, poneki test motoričkih sposobnosti.

Na osnovu ovakve procjene, trener je u mogućnosti da donese važne odluke, prije svega o tome šta ne smijete da radite, a tek onda i šta bi trebalo i šta možete da radite u periodu koji je pred vama. Ako ste, međutim, došli u trening centar / fitness studio, a trener već ima za vas spreman plan treninga, koji će vas magično, za nekoliko sedmica, dovesti do ostvarenja vaših ciljeva – bježite glavom bez obzira!

Greška 2 – Ne planira (propustiti planirati = planirati propust)

Šta odlazak na odmor na neko egzotično mjesto na kojem nikada niste bili i ostvarenje vašeg cilja imaju zajedničko? Obavezno planiranje! Kada dođete na svoj prvi trening, pravi trener će, na osnovu gore pomenute procjene, imati minimalno pripremljen vaš sedmični i mjesečni plan, a u najboljem slučaju i tromjesečni plan. Niko još nikada nije stigao na odredište ako nije znao gdje ide, kojim putem treba ići i kojim prevoznim sredstvima.

Uvjerite se da vaš trener zna gdje idete, i kako vas do te “destinacije” namjerava odvesti. U suprotnom, birajte drugog “vođu puta”.

Nastavak na sljedećoj strani…

Author: S. Vujanović

web-urednik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *