Categories Fitness

Fitness: 10 rezultata koji učvršćuju motivaciju za trening

Piše: Adnan Maljević, Mr. sci.

Ako ćemo iskreno, niko ne počinje da trenira “onako”, bez barem jednog, posebnog, primarnog razloga. Neko želi samo da se riješi nekoliko “bezobraznih” i bespotrebnih kilograma, koji su se skupili baš tamo gdje ih najmanje trebamo (na bedrima i na struku). Neko želi da zadrži vitalnost, a neko da se riješi bolova i da ponovo može da obavlja aktivnosti koje voli (šetnja, planinarenje, joggiranje, igranje sa djecom). Dakle, svi počinjemo trenirati sa nekim ciljem/razlogom, jer ulaganje napora (a vođenje računa o tome šta jedem, koliko vode pijem, kada idem na trening, šta radim na treningu… uh… baš zna biti naporno), ima smisla samo onda kada daje određene rezultate. Istovremeno, ako relativno brzo ne ostvarimo baš taj, zamišljeni primarni rezultat – skloni smo odustati od treninga i prepustiti se svakodnevici, koja nije dobra za naše zdravlje i sve nas više udaljava od našeg primarnog cilja.

Zato, inspirisani pisanjem dr Caleb Burgesa, donosimo, ni manje ni više, nego 10 sjajnih rezultata, koje trebamo imati u vidu na putu do ostvarenja primarnog cilja, a koje smo često skloni zanemariti.

Rezultat #1 – Možete biti aktivni duže nego inače

Nekada ste mogli šetati ili trčati samo 15 ili 20 minuta. Međutim, otkako ste krenuli sa svojom trening rutinom, dužina trajanja aktivnosti je produžena na 30, 45 ili 60 minuta. Pa, to je sjajan rezultat, jer dugotrajnija fizička aktivnost lakše dovodi do ostvarenja primarnog cilja.

Rezultat #2 – Aktivnosti u koje se uključujete sada mogu biti intenzivnije

Prethodnih mjeseci, kada ste tek počinjali sa treningom, mogli ste se uključivati samo u aktivnosti manjeg intenziteta, kao npr. šetanje u gradskom parku, ili uz obalu rijeke. Sada, već nakon 10-tak treninga, osjećate da šetate brže, već razmišljate o nekoj šetnji u planini, itd. Ili, trening, koji ste ranije mogli uraditi za sat vremena, sada možete uraditi za 45 minuta. To je dobar znak, jer intenzivniji trening brže dovodi do primarnog cilja.

Pročitajte i… PAŽNJA! 5 razloga za obavezno testiranje

Rezultat #3 – Ukupna količina aktivnosti u toku sedmice je povećana

U pravilu, ranije ste, u toku sedmice, bili u mogućnosti vježbati jednom ili dva puta. Sada osjećate da vam je to malo, imate potrebu i za trećim treningom. Fenomenalno, jer pored dužine trajanja treninga (rezultat #1) i intenziteta treninga (rezultat #2), kontinuitet treninga je treći važan faktor za brže ostvarenje primarnog cilja.

Rezultat #4 – Između intenzivnih aktivnosti vam je potrebno manje odmora

Osjećate da, u danima kada trenirate, između pojedinih aktivnosti (npr. između dvije vježbe, ili između dvije pretrčane dionice u toku jednog treninga), trebate manje odmora. To je uvijek dobar znak, jer sugeriše da vaše tijelo pozitivno reaguje na trening, prilagođava se, i lakše podnosi napore. To znači da se vaše srce bolje osjeća, kao i vaša pluća. Odlično! Nastavite sa treningom!

Rezultat #5 – Unaprijedili ste svoju mobilnost

Ona jutra, kada ste po izlasku iz kreveta trebali 15 minuta da se “otkočite” i pokrenete, su davno prošlo vrijeme. Ustajete odmorniji, i osjećate da ste odmah spremni za aktivnost. To znači da je vaša mobilnost značajno unaprijeđena, da ste pokretniji, mobilniji.

Nastavak na sljedećoj strani…

Author: S. Vujanović

web-urednik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *