Categories Fitness

IGNORIŠITE FITNESS IZAZOVE – samo jedan će vam PROMIJENITI ŽIVOT!!!

Pažnja! 30 dana čučnjeva za čvrstu i fino oblikovanu stražnjicu! Ravan stomak uz 10 minuta planka (i tako 30 dana)! Smanjite obim i učvrstite noge uz 100 iskoraka dnevno (već pogađate – naravno, tako 30 dana, svaki dan)! Smanjite tjelesnu težinu uz 10.000 (deset hiljada!) skokova za 30 dana! Realno, vjerovatno da nema osobe, koja prati društvene mreže, a koja nije čula za jedan od najnovijih trendova u vježbanju – magične, kratkotrajne, super-turbo-extra efikasne fitness izazove.

Zainteresovanim osobama su privlačni, jer relativno kratko traju – svako (ili skoro svako) može izdržati 30 dana bilo kakvog izazova. A oni koji prežive, imaju nakon 30 dana određeni osjećaj zadovoljstva, jer su uspjeli – izdržali su 30 dana. Da li su ostvarili primarni cilj (gubitak kilograma, ravan stomak, čvrstu i zategnutu stražnjicu) je posebno pitanje, na koje je “ne” najčešći odgovor.

Kraj godine je vrijeme donošenja novogodišnjih rezolucija, vrijeme kada odlučujemo da ćemo u narednoj godini biti bolje, zdravije… A početak decembra je vrijeme kada počinjemo razmišljati i o tome kako ćemo izgledati za novogodišnje praznike, pitati se hoćemo li moći “ući” u onu prelijepu haljinu, i (kada u glavi odzvoni ono neizbježno “vjerovatno ne”) odlučujemo da počnemo trenirati, vježbati. Ako vam se ove misli vrte po glavi, otkrićemo vam razloge zbog kojih ne trebate da se upuštate u gore navedene (i slične) kratkotrajne fitness izazove.

Danas vam otkrivamo četiri važne činjenice, a sutra i nastavljamo s ovom temom! Dakle…

#1 Kratko traju

Nauka je dokazala da je za značajne i dugotrajne promjene na i u tijelu potrebno mnogo više vremena od 30 dana. Izazovi su fiksirani na kratko vrijeme, ne zato da biste vi ostvarili svoj primarni cilj, nego zato da bi bili privlačni. Nemojte gubiti vrijeme na kratkotrajne fitness izazove.

#2 Uvijek “pogađaju” istu grupu mišića

Ako odete u neki fitness studio, neku teretanu, ili neki trening centar sigurno nećete vidjeti nikoga ko svaki dan radi samo jednu grupu mišića (osim ako ne ide u fitness studio ili teretanu da realizuje svoj 30-dnevni fitness izazov). Naše tijelo je sastavljeno od brojnih mišićnih grupa, koje u sadejstvu predstavljaju jednu složenu cjelinu, jedan sistem. Ne postoji nijedan pokret u svakodnevnom životu, koji je moguće izvesti samo jednom grupom mišića. Ako već sve mišiće trebamo koristiti, onda ih trebamo sve i trenirati. Realno, i nakon ugodnog tuširanja kreme nanosimo na cijelo tijelo (a ne samo na neke dijelove).

Pročitajte i… Treningom do zdravlja – male tajne velikih majstora funkcionalnog treninga

#3 Zahtijevaju vježbanje svaki dan

Mišići se oblikuju i razvijaju ne tokom treninga, nego tokom odmora i oporavka (o važnosti oporavka ćemo uskoro pisati, pratite nas). Kratkotrajni fitness izazovi zahtijevaju da se svakodnevno intenzivno vježba i na taj način onemogućavaju da se vaše tijelo odmor i adaptira na fizički stress. Na taj način umanjuju se efekti vježbanja. Drugim riječima, svakodnevnim vježbanjem, osim ako niste profesionalna sportistkinja, ne jačate nego slabite svoje tijelo.

#4 One-size-fits-all (OSFA) pristup

Kratkotrajni izazovi su napravljeni jednaki za sve. Mi vrlo dobro znamo, međutim, da se međusobno razlikujemo po mnogo čemu. Po visini, po težini, po godinama, po (ne)vježbačkom iskustvu, po životu prije i poslije realizacije treninga, po ciljevima, koje želimo ostvariti, po kvaliteti pokreta, itd. Prema tome, velika je vjerovatnoća da je fitness izazov napravljen tako kako vama ne odgovara. Ako ne kupujemo one-size-fits-all haljine ili cipele, nemojte ni trenirati po OSFA pristupu.

Zaintrigirani?

Nastavak ove interesantne priče, koju nam pišu stručnjaci iz Pro-Fit Health. Strength & Conditioning, Sarajevo, donosimo sutra…

Obavezno pratite naš portal i ovu temu jer ćemo jednog/jednu od vas nagraditi vrijednim poklonom – uslov će biti da odgovorite na jedno pitanje!

Pro-Fit Health. Strength & Conditioning, Sarajevo pratite i na Instagramu

Foto: Guliver/Getty Images

Author: S. Vujanović

web-urednik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *