Categories Ishrana i dijete

Kontrola porcija je važna za zdravlje cijelog organizma

U potrazi za savjetima za zdravu ishranu ili mršavljenje, stalno se nailazi na frazu ,,kontrola porcija’’. Jednostavno rečeno, kontrola porcija znači pridržavanje određene količine (porcije) hrane po obroku: prava količina zavisi od vaših potreba za kalorijama i hranjivim materijama. I, naravno, od onoga što vas čini sitim. Bez obzira da li pokušavate da smršate ili samo da usvojite zdrave navike u ishrani, važno je da znate kako izgleda zdrava porcija.

,,Porcija se razlikuje od veličine posluženja’’, kaže dijetetičar Karolin Kaufman (Caroline Kaufman). ,,Veličina posluženja je izmjerena količina hrane ili pića (ono što vidite na etiketi) a vaša porcija je količina koju ustvari konzumirate’’, objašnjava ona. Na primjer, na etiketi može da stoji da jedno posluženje cerealija iznosi četvrtinu šolje, ali ako uzmete dva posluženja, vaša porcija iznosi pola šolje. Često je odgovarajuća veličina porcije jednaka jednom posluženju, ali to nije uvijek tačno. Kontrola porcija je važan element plana mršavljenja.

Čak i ako mršavljenje nije vaš cilj, poštovanje razumnih veličina porcija pomaže da obroci budu balansirani i hranjivi.
Cilj je da se jedu obroci razumne veličine koji vas čine sitim i sadrže raznovrsne hranjive materije. ,,Treba da vodite računa da vam u tanjiru nije samo crveno meso i da vam je obrok raznovrstan’’, kaže Džeki Baumrind (Jackie Baumrind), viši dijetetičar sa klinike za mršavljenje Selvera Wellness.
Ima mnogo uputstava za poređenje hrane sa predmetima iz svakodnevnog života – na primjer, jedna porcija proteina treba da bude otprilike veličine špila karata. Takođe možete da koristite šoljice za mjerenje da biste odredili porcije u odnosu na veličinu posluženja i prilagodili ih sopstvenim potrebama.

Ali ne nosimo svi sa sobom špil karata ili šoljice za mjerenje. Kaufman i Baumrind u nastavku predlažu neke jednostavnije načine za prirodan unos zdravih veličina porcije, kako biste mogli da razvijete bolje navike u ishrani, a da ne potrošite mnogo energije razmišljajući o tome.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *