Categories Ishrana i dijete

Korisni trikovi za kontrolisanje porcija

U potrazi za savjetima za zdravu ishranu ili mršanje, stalno se nailazi na frazu ,,kontrola porcija’’. Jednostavno rečeno, kontrola porcija znači pridržavanje određene količine hrane po obroku: prava količina zavisi od vaših potreba za kalorijama i hranjivim materijama i naravno od onoga što vas čini sitima. Bez obzira da li pokušavate da smršate ili samo da usvojite zdrave navike u ishrani, važno je da znate kako izgleda zdrava porcija.

,,Porcija se razlikuje od veličine posluženja’’, kaže dijetetičar Karolin Kaufman (Caroline Kaufman). ,,Veličina posluženja je izmjerena količina hrane ili pića (ono što vidite na etiketi) a vaša porcija je količina koju ustvari konzumirate’’, objašnjava ona. Često je odgovarajuća veličina porcije jednaka jednom posluženju, ali to nije uvijek tačno.

Kontrola porcija je važan element plana mršanja.

Ako pokušavate da smršate, najbolji način praćenja unosa kalorija jeste da znate kakav je sadržaj hranjivih materija u jednom posluženju i onda kontrolišete porcije. Važno je napomenuti i da brojanje kalorija i mršanje uopšte nije za svakoga. Ima i mnogo drugih faktora, kao što su navike pri spavanju, stres i genetika, koji mogu da utiču na mršanje i to mnogo više nego sam unos kalorija. Ako imate istoriju poremećaja u ishrani, treba uvijek da se prvo konsultujete sa ljekarom prije nego što promijenite prehrambene navike.

Čak i ako mršanje nije vaš cilj, poštovanje razumnih veličina porcija pomaže da obroci budu balansirani i hranjivi. Cilj je da se jedu obroci razumne veličine koji vas čine sitima i sadrže raznovrsne hranjive materije. Ima mnogo uputstava za poređenje hrane sa predmetima iz svakodnevnog života – na primjer, jedna porcija proteina treba da bude otprilike veličine špila karata. Takođe možete da koristite šoljice za mjerenje da biste odredili porcije u odnosu na veličinu posluženja i prilagodili ih sopstvenim potrebama.

Ali ne nosimo svi sa sobom špil karata ili šoljice za mjerenje. Kaufman i Baumrind u nastavku predlažu neke jednostavnije načine za prirodan unos zdravih veličina porcije, kako biste mogli da razvijete bolje navike u ishrani, a da ne potrošite mnogo energije razmišljajući o tome.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *