Prema svojoj građi tijela odredite ishranu koja vam najbolje odgovara

Prema svojoj građi tijela odredite ishranu koja vam najbolje odgovara

SHARE

Svaka žena ima „problematično područje” na svom tijelu, na kome se masnoće talože više nego na drugim mjestima. U zavisnosti od oblika tijela, treba obratiti pažnju na namirnice koje su „najzaslužnije” za debljanje baš u toj zoni.

Foto: Pixabay

Pješčani sat
Ovo je najpoželjniji tip tijela – široki bokovi, vrlo uzak struk i zavidan obim grudi. Žene ovakve građe kilograme dobijaju ravnomjerno, a često im nedostaje mišićni tonus. Treba da biraju namirnice koje imaju niski glikemijski indeks i da jedu male obroke – pet do šest puta na dan. Preporuka je da se jede više svježeg voća i povrća, kao i hrana bogata zdravim masnoćama. Namirnice poput hljeba, nudli i riže treba izbjegavati, osim ako su od cijelih žitarica.

Pravougaonik
Za ovaj oblik tijela je karakteristično da ima uske bokove i nedefinisan struk. Iako je mala vjerovatnoća da će se žena ovakve građe udebljati, treba da u ishranu uvrsti namirnice sa zdravim masnoćama – avokado, losos, bademe, kao i biljne proteine, a da izbjegava slatkiše i brzu hranu.

Foto: Pixabay

Jabuka
Kod ovog tipa građe masnoća se najviše skuplja u središnjem dijelu. Takve osobe treba da jedu često i po malo, na primjer šest puta na dan, hranu bogatu vlaknima, voće, povrće, vitamin C, kao i mliječne proizvode koji imaju malo masnoće. Probiotici su dobar izbor, jer regulišu probavu. Ne prijaju im namirnice koje stvaraju nadutost (brza hrana, hljeb, pojedino povrće).

Foto: Pixabay

Kruška
Žene koje imaju ovakvu građu, a karakterišu je široki bokovi i uzana ramena i grudi, sklonije su taloženju masnoća na bokovima, a mogu da pate i od zadržavanja vode u tijelu. Preporučuje im se meso, riba, jaja, mliječni proizvodi i hrana sa visokim procentom proteina. Od voća su odličan izbor lubenice ili ananas, jer pomažu u čišćenju organizma od otrova koji usporavaju metabolizam. Dobro je piti i biljne čajeve npr. zeleni. Treba da izbjegavaju jako slanu hranu, ali i namirnice poput bijelog hljeba, tjestenine i riže.

Izvor: lepotaizdravlje.rs

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar