Preporuka nutricionista: Jedite kupus jer dokazano štiti od virusa!

Preporuka nutricionista: Jedite kupus jer dokazano štiti od virusa!

SHARE

Nutricionisti preporučuju da jedemo što više svježeg kupusa u ovo doba godine jer obiluje vitaminom C koji dokazano štiti od virusa. Osim toga, svježi kupus smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara, pomaže kod reumatizma i problema sa stomakom i kožom.

Foto: Guliver/Thinkstock

Bolovi u koljenima, leđima ili ramenima mogu da se ublaže privijanjem svježeg lista kupusa. Da bi se supstance iz lista brže apsorbovale pod kožu savjet je da list prethodno ispresujete flašom ili oklagijom. Bolno mjesto držite pod kupusom tokom cijele noći, ili za efikasniji tertman mijenjajte oblogu triput dnevno. Blagotvorno dejstvo na upaljene, otečene i bolne zglobove imaju glikozidi koji se nalaze u kupusu.

Sok svježeg kupusa je efikasan u liječenju iritirane sluzokože želuca. To potvrđuje i istraživanje u kom su pacijenti pili litar ovog svježeg soka na dan što je dovelo do smanjenja bolova u stomaku ili do njihovog potpunog prestanka. Za to su zaslužni visok nivo glutamina i aminokiseline koji su “gorivo” za ćelije u zidu želuca, kao i tankog crijeva.

Jedno istraživanje pokazalo je da fitonutrijenti iz kupusa – indol-3-karbinol (I3C), sulforafan i indol smanjuju rizik od pojave raka dojke. Kupus, takođe, smanjuje rizik i od raka debelog crijeva. Visok sadržaj hranljivih vlakana i fitonutrijenata zaslužan je za to, a istraživanja pokazuju da narodi koji jedu velike količine kupusa manje oboljevaju od ove vrste maligniteta.

Uz obilje hranljivih vlakana, kupus sadrži i magnezijum, kalcijum, magnan, folate, vitamine A, B1, B2 i B6, kalijum, omega-3 masne kiseline.

VITAMINSKA SALATA

Da biste se zaštitili od infekcija koje se zahuktavaju potrebno je da ojačate imunitet. U tome može da vam pomogne ova zdrava salata.

– 500 g kupusa
– 1 kisela jabuka
– 2 mrkve
– komad celera
– 1 mala cikla
– 1 glavica crvenog luka
– 2 kašike oraha
– maslinovo ulje
– jabukovo sirće
– 1 kašika smeđeg šećera
– 1 kašika mljevenog kima
– so, biber

IZVOR: NOVOSTI.RS

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar