Categories Noviteti

Novi “trend”: Sirovo jaje u šolji kafe?!

Fitnes blogerice i jutjuberi preporučuju da ubacite sirovo jaje u šolju jutarnje kafe. Evo zašto i ima li to ikakvog smisla.

Foto: Pixabay

Ranije su savjetovali da u šolju jutarnje kafe dodate malo putera ili kokosovog ulja, kako biste se napunili energijom za ostatak dana. Ipak, nikako nije pametno da obrok menjate napitkom, bez ozbira na kaloričnost.

U svakom slučaju, novi trend je još “luđi”. Umjesto putera i kokosovog ulja sada predlažu da u kafu ubacite sirovo jaje.

Ova praksa već uveliko je prisutna u Bugarskoj, Skandinaviji i Vijetnamu, a sve je popularnija među trkačima i sportistima širom svijeta.

Foto: Pixabay

Mnogi ljudi već piju kafu prije treninga, kako bi imali više energije za napor koji ih očekuje. Ali, da li smo stvarno toliko zauzeti da ne možemo normalno da doručkujemo, nego moramo da dodajemo hranu u kafu?

I da li je uopšte bezbjedno staviti sirovo jaje u kafu?

Naime, toplota kafe je nakon kuhanja oko 93 stepena Celzijusa, što je dovoljno da se jaje skuha (za to je potrebno da bude viša od 70 stepeni Celzijusa). Dakle, ako to uradite kako treba vjerovatno se nećete zaraziti salmonelom.

Pošto smo to utvrdili, ako biste eventualno voljeli da probate ovaj neobični “specijalitet”, znajte da u tome nema ništa loše. Jaja su puna proteina, a ni kafa u umjerenim količinama neće da vam šteti.

Ali, protein bi trebalo da se unosi poslije treninga, kako bi se tijelo brže oporavilo, a kafa nije preporučljiva nakon vježbanja jer tijelo treba da se odmori i oporavi, a ne da se iznova stimuliše.

Nutricionisti predlažu da kofein unosite prije vježbanja, a oko 30 minuta poslije jutarnjeg treninga je preporučljivo da pojedete zdrav doručak koji sadrži protein, poput jaja, i neku vrstu složenih ugljenih hidrata.

FOTO: Pixabay

IZVOR: mondo.rs

Author: S. Vujanović

web-urednik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *