Categories Vodič do zdravlja

Mineral života: 10 namirnica koje sadrže najviše magnezijuma

Magnezijum se s pravom naziva mineralom života jer bez njega naše tijelo ne bi moglo da napraviti nijedan pokret. Ključan je za rad nervnog sistema i mišića, ali kod većine odraslih ljudi ga nedostaje. Kako biste povećali unos magnezijuma, neka se na vašem tanjiru svakodnevno nađu iduće namirnice…

Foto: Guliver/Getty Images

1. Bademi

U 30 grama badema nalazi se 105 miligrama magnezijuma. Takođe su bogati vitaminom E, antioksidansom koji održava imunitet i pomaže u održavanju zdravlja očiju. Krcati su proteinima koji vas čine sitima i pomažu kod mršavljenja te omega-3 masnim kiselinama dobrim za srce.

Kako ih je najbolje jesti? Uzmite šaku badema za zdravu užinu ili ih dodajte salati.

2. Sjemenke susama

U 30 grama prženih sjemenki susama nalazi se 101 miligram magnezijuma. Sjemenke susama takođe su dobar izvor željeza i vitamina B6.

Kako ih je najbolje jesti? Umiješajte ih u granolu ili ih dodajte jelu koje pržite na naglo.

3. Sjemenke suncokreta

U 30 grama sjemenki suncokreta nalazi se 128 miligrama magnezijuma. Sjemenke suncokreta jako su dobar izvor kalcijuma i polinezasićenih masti koje pomažu u snižavanju lošeg holesterola u krvi, kada se konzumiraju umjereno.

Kako ih je najbolje jesti? Možete ih jesti kao grickalice, ali budite svjesni da većina zapakovanih sjemenki suncokreta sadrži puno soli. Zato je bolje kupiti sirove sjemenke suncokreta koje ćete samo prepržiti, a možete ih dodati i salati.

4. Banane

Jedna banana sadrži 22 miligrama magnezijuma. Banane koje su još malo zelene jedan su od najboljih izvora otpornog škroba, zdravog ugljenog hidrata koji vas čini sitima i ubrzava metabolizam. U bananama ima i kalijuma, elektrolita koji pomaže u snižavanju krvnog pritiska.

Kako ih je najbolje jesti? Opcije su bezbrojne: napravite smoothie, narežite bananu na kolutiće i dodajte zobenoj kaši, narežite na tost namazan maslacem od kikirikija ili jednostavno ogulite bananu i pojedite.

5. Indijski oraščić

U 30 grama indijskih oraščića nalazi se 89 miligrama magnezijuma. Jedno serviranje indijskih oraščića pruža gotovo 10 posto preporučenog dnevnog unosa željeza. Ovi orašasti plodovi takođe su dobar izvor folne kiseline i vitamina K.

Kako ih je najbolje jesti? Jedite ih same kao ukusnu grickalicu, ali bolje je kupiti nezasoljene. Dodajte ih naglom prženju ili salati.

Nastavak na sljedećoj strani…

Author: S. Vujanović

web-urednik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *