Categories Vodič do zdravlja

Najbolji način kojim ćete spriječiti prejedanje tokom praznika

Praznici donose poklone – one lijepe i drage pod jelkom, a jednako tako i one neželjene u vidu viška kilograma zbog neumjerenosti u jelu i piću.

Sigurni smo da ste ove neželjene svake godine odlučni izbjeći, ali vam baš ne ide pretjerano dobro, pa vam donosimo desetak savjeta koje je prikupio Newsweek u razgovoru s brojnim nutricionistima.

Dakle, ako pitate stručnjake, ovo su ključne stvari za prazničnu vitku liniju…

#1 Deklaracije – kada kupujete namirnice za pripremu praznične trpeze, čitajte deklaracije i provjerite koliko masti, šećera i kalorija one sadrže. Tako ćete i saznati koje namirnice treba izbjegavati.

#2 Kretanje – nemojte sjediti duže od sat vremena. Ako sjedite, ustanite ili prošetajte barem desetak minuta.

#3 Manje porcije – nemojte pretrpavati tanjir hranom (osim povrćem, s njim ne možete pretjerati). Dvaput razmislite kada poželite drugu ili treću porciju.

#4 Masti – birajte namirnice s niskim nivoom masti. Ako mast ne možete izbjeći, umjesto suncokretovog ulja i margarina koji su izuzetno nezdravi, koristite svinjsku mast, malsinovo ulje i maslac.

#5 Način jedenja – jedite polako, koncentrišite se na hranu, nemojte trpati u sebe. Jedite za stolom, izbjegavajte prejedanje pred televizorom. Uživajte u svojoj hrani.

#6 Pića – gazirana pića prepuna su šećera, a alkohol je visokokaloričan. Pijte vodu, kiselu ili svježe iscijeđene sokove. Ako pijete alkohol, izjegavajte koktele i posegnite radije za gemištom koji ima najmanje kalorija i najmanje alkohola.

#7 Rutina – pokušajte jesti otprilike svaki dan u isto vrijeme i držati se toga, pa makar jeli dva puta ili pet puta dnevno.

#8 Šetnja – Svjetska zdravstvena organizacija savjetuje da, ako namjeravamo biti zdravi i u dobroj formi, svakodnevno propješačimo barem 10.000 koraka što je ekvivalent 60-90 minuta umjerenog vježbanja. Danas postoje brojne aplikacije za mjerenje koraka (pedometar), a možete nabaviti i pametni sat koji će vam još više pomoći.

#9 Voće i povrće – savjetuje se dnevni unos voća i povrća najmanje pet puta dnevno (oko 400 grama). Uvijek imajte bananu, jabuku, mrkvu ili mandarinu u kući.

#10 Zdrave grickalice – umjesto čipsa, keksa i čokolada, grickajte voće, sjemenke ili niskokalorične jogurte.

Foto: Guliver/Getty Images

Author: S. Vujanović

web-urednik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *