Ema Borovina, suvlasnica i direktorica agencije Creativa BH: Promjena i razvoj su proces, a ne događaj

by | 29 Maja, 2023

Psihologinja, ekspertica u oblasti organizacijskog razvoja i razvoja ljudskih potencijala. Ema se već 20 godina bavi primijenjenom psihologijom u poslovnom okruženju

Kao preduzetnica, liderka i mentorica inspiraciju nalazi u otkrivanju mogućnosti i stvaranju održivih dugoročnih rezultata. Vođena entuzijazmom i kreativnom energijom posljednjih deset godina zajedno s timom Creative BH podržava povećanje izvrsnosti organizacija u oblasti organizacijskog razvoja i razvoja organizacijske kulture.

Razgovarala: Aida Olević Maljević

Kako je tekao put razvoja agencije Creativa BH, da li su se bitno promijenile potrebe i svijest klijenata u zadnjih 10 godina?

Put razvoja Creative BH počeo je prije tačno 10 godina kada sam odlučila napustiti korporativno okruženje i napraviti skok u preduzetništvo. U našem društvu je neobično napustiti sigurnost koju daje pozicija u top-managementu velike i uspješne kompanije. Neobično je kada se neko, posebno mlada žena i majka, opredijeli za rizik i neizvjesnost samo zato što slijedi svoj sistem vrijednosti i što želi ponuditi više društvu i svoje znanje koristiti na kreativniji način. Kada gledam unazad iz ove tačke, vidim da je to bila jedna od najtežih i najboljih odluka u mom životu. Jedna od onih odluka kroz koje naučite mnogo o sebi. Presudno je bilo to što su se moji putevi ukrstili sa Creativom iz Hrvatske i Jadrankom Delač Hrupelj, mojom sadašnjom poslovnom partnericom. Deset godina našeg razvoja donijelo nam je saradnju s više od 100 klijenata iz različitih branši u BiH, postepen rast, stabilnost i snagu tima. Potrebe poslovnog okruženja danas oblikuje činjenica da se nalazimo u svijetu promjena, neizvjesnosti – sve je složeniji kontekst, sve više nepredvidvih situacija. S tim raste svijest o važnosti razvoja i bavljenja čovjekom. Mi prostor za napredak vidimo u povećavanju sistemskog razumijevanja. Danas je važno razviti nove alate za bavljenje ljudima i otvoriti prostor za kreativnost i inovativnost.

Koje vještine i sposobnosti mogu da se nauče i primjenjuju u radu s vama?

Uloga Creative je savjetodavna. Najčešće savjetujemo menadžere i HR odjele te zajedno s njima kreiramo rješenja. Na primjer učimo ih prepoznavati talente, razvijati organizacijsku kulturu, vješto voditi sebe i druge. Sa zaposlenicima radimo na razvoju komunikcijskih vještina, načinima nošenja sa stresom, rješavanju konflikata. Dok za građanstvo nudimo programe koji su više fokusirani na lični razvoj.

Šta je trenutno najveći izazov u vašem poslu?

Trenutno je izazov bavljenje svijetom haosa u kojem stari alati više ne funkcionišu i zato tražimo nove, no njima treba prethoditi promjena u mentalnim modelima. Izazov je raditi potpuno nove stvari na potpuno nov način u svijetu u kojem nema tačnog i netačnog. S druge strane budućnost donosi i prilike. Sve više se koristimo digitalnim alatima, razvijamo novu vrstu usluga i proširujemo njihov doseg. Tržište se širi, posebno u segmentu manjih i srednje velikih kompanija koje prepoznaju važnost organizacijskog razvoja i razvoja zaposlenika.

Šta donosi budućnost? U kojem pravcu vjerujete da se organizacijski razvoj i razvoj ljudskih potencijala treba okretati?

Vjerujem da je za održivost i agilnost u složenom poslovnom kontekstu ključno s jedne strane vratiti se vrijednostima i izgradnji identiteta, a s druge strane jačanje fleksibilnosti, brzine i adaptabilnosti. To su dvije strane medalje i jedno bez drugog nije dovoljno. Kao što na snažnom vjetru ostaje drvo sa snažnim korijenjem, ali i stablom koje se može povijati bez pucanja. U budućnosti će se od HR funkcije očekivati sve više inovativnosti, agilnosti i autentičnosti – podrška organizaciji da autentično živi svoje vrijednosti i kulturu, ali i daje priliku da ljudi u organizaciji budu autentični. Mindset koji nam svima treba za budućnost jeste mindset učenja iz iskustva, težnja stalnom usvajanju novih znanja kako bi bili u toku i unaprijed spremni za nove izazove i promjene. No možda najvažnija od svega postaje orijentacija na zdravlje – od fizičkog i mentalnog zdravlja individue, preko zdravlja organizacije do zdravlja društva u kojem živimo i planete koje smo dio.

ljepotaizdravlje.ba

Enida Kajević

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.