Zbog pandemije: Muzičke zvijezde trenutno najviše zarađuju prodajom muzičkih kataloga

jan 20, 2021 Vijesti o poznatima

Iako je pandemija zaustavila koncerte, muzičari su pronašli druge unosne načine profita. Naime, zahvaljujući prodajama muzičkih kataloga muzičko izdavaštvo je procvjetalo, a prihodi od autorskih prava na duge se staze mogu pokazati lukrativnim i sve više privlače ulagače. U nekim slučajevima transakcije su izvršene za mnogo novca, pa je tako na primjer, Bob Dylan nedavno cijeli svoj autorski portfolio prodao Universal Musicu za 300 miliona dolara.

Američka pjevačica Stevie Nicks iz grupe Fleetwood Mac učinila je isto za 100 miliona.  Kanadski rocker Neil Young, osnivači grupe Blondie Debbie Harry i Chris Stein i kolumbijska pjevačica i autorica Shakira ove su godine također prodali cjelokupno ili djelomično svoje muzičke kataloge, ali nije objavljeno za koje iznose. Vlasnici autorskih prava naplaćuju izvođenje pjesama na radiju ili u ‘streamingu’ i njihovo korištenje u filmovima i u reklamama, te dobijaju postotak od prodaje albuma.

Uzlazni trend prodaje autorskih prava počeo je i prije 2020., ali je dobio veliki zamah zbog pandemije, rekla je Nari Matsuura, partnerica u firmi Massarsky Consulting koja za investitore procjenjuje vrijednost muzičkih kataloga.

Nekim muzičarima ima smisla unovčiti kataloge dok su cijene dobre. Drugima, poput Davida Crosbyja, osnivača grupa Byrds i Crosby, Stills and Nash, koji je najavio da će uskoro prodati svoj katalog, isključivi je razlog pandemija zbog koje ne može svirati uživo, o čemu mnogi muzičari ovise.

– Prisilno sam umirovljen i ne bih prodavao da ne moram – rekao je.

Vodeći igrač na tržištu je Hipgnosis Songs Fund, britanska ulagačka firma koja se na londonskoj berzi pojavila 2018. Uložili su oko milijardu dolara za kataloge Niela YoungaBlondieShakire50 CentaEnriquea Iglesiasa i drugih. Firma kupuje autorska prava i na pojedinačne hitove i hvali se da ih u svojoj zbirci ima oko 58 hiljada.

– Katalozi se stalno kupuju i prodaju, nije to ništa novo i uglavnom je ispod radara, ali pretpostavljam da je u zadnje vrijeme pažnju privukla velika aktivnost Hipgnosisa – kaže Jane Dyball, bivša direktorica saveza britanskih muzičkih izdavača.

– A zbog veće aktivnosti, raste i vrijednost. Financijska tržišta očito dobro prihvaćaju muzičko izdavaštvo – objasnila je.

 

 

24sata.hr

IK

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.