Merjem Hamzić nam otkriva više o Bashka chocolatier, brendu ručno rađenih čokolada

by | 15 Marta, 2023

Ni Tarik ni ja ne dolazimo iz porodice koja se bavila uzgojem kakaovca i moram biti potpuno iskrena i reći da o čokoladi nismo znali apsolutno ništa, osim da uživamo u dobroj čokoladi

Razgovarala: Aida Olević Maljević

Onog momenta kada smo se odlučili upustiti u ovu avanturu, uslijedio je period intenzivnog istraživanja i čitanja literature na temu čokolade, upoznavanja sa osnovnim pojmovima, a Tarik je imao priliku pohađati jednu od svjetski najpoznatijih akademija za chocolatiere. Trudimo se graditi brand koji kvalitetom i dizajnom može da parira svjetski najpoznatijim artisan čokoladnim brandovima”, kazala je Merjem vlasnica branda Bashka chocolatier @bashkachockolatier, koji prozvodi visoko kvalitetne i inovativne čokoladne slastice – artisan craft čokoladu.

Osvojili ste nagradu za najbolju preduzetnicu u kategoriji mikro preduzetnica na ovogodišnjoj konferenciji „Woman in Adria”, da li je za vas to bilo očekivano?

Velika je čast, ali i podsticaj za daljnje planove dobiti pomenuto laskavo priznanje. Iskreno, nisam očekivala, baš kao što me i sama nominacija od strane sjajne Fondacje 787 iznenadila. Zahvalna sam na još jednom iskustvu koje me je „natjeralo” da mnogo toga o brandu Bashka stavim na papir i onako sa strane kažem bravo, bravo za Bashka tim! S ovom dodjelom, koja se prvi put održava u BiH, vjerujem da je Woman in Adria Bosna i Hercegovina započela jednu sjajnu priču promocije i podrške ženskom preduzetništvu u BiH. Sigurna sam da će svake godine imati pune ruke posla, jer BiH je puna sjajnih, hrabrih, vrijednih žena koje žive svoje snove i bore se za bolju i ljepšu budućnost.

Kako je nastala ideja da pravite visoko kvalitetne čokolade?

Bashka je nastala iz moje velike želje, ali i potrebe da poboljšam kvalitet života mene i moje porodice i da poredam prioritete onako kako smatram da trebaju biti. S druge strane, nastala je iz velike ljubavi mog supruga Tarika, koji je i veliki poznavalac čokolade, prema craft, artisan čokoladi. Tarik je poznat u društvu kao neko ko voli artisan čokoladu pa je nerijetko od prijatelja znao dobivati čokolade s njihovih neobičnih putovanja, poput Islanda, Vietnama, Ekvadora i sl., tako da je u moru ideja prevagnula ova da bolje upoznamo svijet čokolade i da pokušamo napraviti naše malo čokoladno carstvo. Jasno je da ni Tarik ni ja ne dolazimo iz porodice koja se bavila uzgojem kakaovca i moram biti potpuno iskrena i reći da o čokoladi nismo znali apsolutno ništa, osim da uživamo u dobroj čokoladi i da koristimo svaku priliku da obiđemo razna mjesta koja su se bavila temom čokolade.

Pored preukusnih čokolada koje proizvodite, vodite mnogo računa o izgledu čokolada, estetici i ambalaži. Imate li podršku u cijelom tom procesu?

Naravno da imamo. Koliko god neko talentovan bio na pomenutu temu veoma je bitno obratiti se profesionalcima. Mislim da smo poprilično jednostavni za saradnju zato što jasno znamo šta želimo i, meni važnije, šta ne želimo i trudimo se da ne dopustimo da nas prepreke ili prilike previše odvuku od naše vizije. Od početka smo donijeli odluku da kokreiramo temelje branda sa profesionalcima, a ne da mi sami u potpunosti iznosimo tu priču. BiH je vrlo bogata fantastičnim kreativcima na ovu temu i taj proces odabira imena, logotipa, definisanja boja, prvih ambalaža je sigurno jedan od najzanimljivijih koraka koje smo doživjeli u ovoj avanturi i kojeg se rado sjećamo.

Koje želje i planove imate za predstojeću godinu kada je vaš biznis u pitanju?

Planova za budućnost imamo mnogo, ali idemo nekim našim tempom. Namjera nam je da u narednom periodu predstavimo nove Bashka proizvode, da organizujemo što više evenata na temu noviteta iz svijeta čokolade i naravno da povećamo svoje prisustvo na tržištu kako bi svi naši dragi ljubitelji čokolade mogli lakše i brže doći do svoje omiljene Bashka čokolade

LEKCIJE ZA LJ&Z ČITATELJICE

S kojim izazovima ste se suočavali na početku svoje karijere?

Preduzetništvo definitivno nije za svakoga, a naročito u našoj zemlji. Vjerujem da je situacija slična i u regionu. Nakon početne zaljubljenosti, leptirića u stomaku, ružičaste slike kako upravljate svojim vremenom i procesima, kreću izazovi s kojima se nije jednostavno nositi. Kao jedna osoba, vi ste često vlasnik, računovođa, logističar, higijeničar, majstor za proizvodnju, majstor za mašine, paker, marketing guru, fotograf, administrator online kanala i slično, dakle, jedna prava hobotnica. Međutim, taj osjećaj kada u svojoj ruci držite finalni proizvod i kada dobijete povratnu informaciju od krajnjeg i oduševljenog korisnika vrijedi svake sekunde truda koji je uložen. U BiH postoje sjajne organizacije poput Fondacije 787 koja pomaže da na svom putu kreirate bolje poslovno okruženje.

Koji biste savjet dali nekome ko je tek na početku osnivanja svog malog biznisa?

Krenite. Učite. Budite strpljivi. Uživajte. Kada padnete, a pašćete, opet krenite. Učite. Uživajte.

Koja je najvažnija lekcija koju ste naučili u svom poslu?

Voda, vlaga i visoka temperatura su najveći neprijatelji čokolade. Šalu na stranu, uvjerila sam se da ideje koje živite i u koje vjerujete vrijedne su svakog truda, da uspjeh ne dolazi preko noći i da ne treba sve odluke donositi odmah na početku. Sasvim je prihvatljivo konstantno se preispitivati, griješiti i tražiti bolja rješenja na putu ka uspjehu. Najvažnije od svega, privatno, ali i poslovno jeste znati ono što želimo i ono što ne želimo.

ljepotaizdravlje.ba

ljepotaizdravlje.ba

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.