Stilsko jedinstvo u novoj kolekciji Emine Husedžinović Ibrahimović

by | 8 Decembra, 2021

Nova kolekcija Emine Husedžinović Ibrahimović iz ciklusa Secesija VI sastoji se od tri segmenta – “Maska”, “Ključ” i “Behar” koji određuju različiti tematski okviri i koloristički senzibiliteti povezani u skladnu cjelinu formalnim i stilskim odrednicama prepoznatljivog dizajnerskog rukopisa.

Emina Husedzinovic Ibrahimovic Secesija VI

Foto: Kristina Benić

Njen doprinos afirmisnju bh. modne scene može se interpretirati kroz obim i kvalitet opusa, ali i nastojanje da se ukaže na značaj našeg naslijeđa kao univerzalne vrijednosti. Stoga je s razlogom nazivaju “čuvaricom” bh. tradicije. Ona je dizajnerica koji prati modne instance, međutim ne odstupa od svoje vizije mode i samim tim njen rad ostaje autentičan. Kroz svoj rad pokazuje zrelost i kontinuitet.

Emina Husedzinovic Ibrahimovic Secesija VI

Foto: Kristina Benić

Stilsko jedinstvo u novoj kolekciji

Multifunkcionalnost koja se ogleda u mogućnosti transformacije modela, asimetrija i slojevitost simboličkih nivoa koje prepoznajemo u nazivima “Maska”, “Ključ” i “Behar” otkrivaju nam snažnu emociju kao suštinsku odrednicu kreativnog procesa. Iako se čine kao nepomirljive suprotnosti tri komponente se međusobno prožimaju i dopunjuju. Svaku kolekciju najavljuje modnim performansom po jedan umjetnik: balerina, muzikolog i muzički bend.

Emina Husedzinovic Ibrahimovic Secesija VI

Foto: Kristina Benić

Maska: Ahromatski kontrasti uz intenzivno ružičastu boju

Modeli tematski povezani terminom “Maska” neminovno u sebi nose asocijacije na pandemijsku krizu i gubitka identiteta. Poveznica je maska. Iza maske svi su ljudi jednaki, gubimo identitet i gestikulaciju. Kao što kaže jedna reklama: “smijemo se očima”.

Emina Husedzinovic Ibrahimovic Secesija VI

Foto: Kristina Benić

Taj snažan osjećaj nesigurnosti i straha od neizvjesnosti podcrtan je ahromatskim kontrastima uz intenzivno ružičastu boju i dezen bosanskog ćilima. Nadalje, uočava se upotreba različitih tekstura i transparentnosti materijala koja je u funkciji realizacije osnovne ideje čiji kontinuitet se nastavlja i u drugom dijelu kolekcije kao i reljefnih površina nastalih našivanjem uskih krpica žoržetnog muslina dajući živost i fluidnost odjevnih predmeta.

Ključ: Kontrast crne i bijele + metalne aplikacije

Simbolika “Ključa” ogleda se u njegovoj dvostrukoj ulozi kao elementa kojim se otvara, ali i zatvara ulazak u određeni prostor ili violinski ključ označava opseg visine tonova.

Emina Husedzinovic Ibrahimovic Secesija VI

Foto: Kristina Benić

Ključ predstavlja i simbol tajne koju otkrivamo, zagonetke koju treba riješiti i poduhvata koji bi trebalo da se preduzme. Možemo ga interpretirati i kao izlazak iz krizne situacije, rješenje problema, bljesak prosvjetljenja i otkrića, simbol napretka. Metalni ukrasi u vidu različitih ukrasa oplemenjuju ovu kolekciju. Metalni patent-zatvarač koji se takođe otvara “ključem” omogućuje transformaciju odijevnih predmeta dajući drugu funkciju i estetiku istog.

Emina Husedzinovic Ibrahimovic Secesija VI

Foto: Kristina Benić

U ovom dijelu kolekcije kolorit je sveden na kontrast crne i bijele boje uz upotrebu metalnih aplikacija kao asocijacija na odabrani tematski okvir. Ahromatski kontrast uz upotrebu crvene boje kao kolorističkog akcenta koja ostavlja prostor za optimizam jer je simbol krvi, strasti ali i života.

Behar: Pastelni kolorit i monohromne harmonije

Treći dio pod nazivom “Behar” donosi optimizam u simbolici preporoda, rađanja novog života koje nam donose prve naznake proljeća. Kroz pastelni kolorit i monohromne harmonije s akcentima trodimenzionalno oblikovanih floralnih aplikacija autorica ostaje dosljedna formi koja prožima i povezuje cijelu kolekciju.

Emina Husedzinovic Ibrahimovic Secesija VI

Foto: Kristina Benić

Poznata slika Vincent Van Gogha “Cvjetanje bademovih grana” označava početak novog života, proljeće, toplinu i životna radost. Upravo ova slika je inspiracija za kolekciju “Behar” kao i njena paleta. Zorno ukazuje na neminovnost promjene, vječno balansiranje između svjetla i tame, nezaustavljivi proces smjene života i smrti.

Za razliku od ekspresivog, snažnog karaktera modela determiniranih nazivima “Maska” i “Ključ”, ovaj dio kolekcije u sebi sadrži nježnu, poetsku, romantičarsku notu koja naglašava fragilnost ljudske egzistencije, ali i slavi njenu ljepotu. Nezavisno od osjećaja prolaznosti, koji se veže za ljudsko biće baš kao i za behar, u tom buđenju ranog proljeća akcentirana je i radost življenja.

Organizator: Udruženje Urban-Etno • Vođa projekta: Kemal Ibrahimović • Fotograf: Kristina Benić • Modeli: Lara Sutović, Džejla Mahmutović, Ajla Podžić, Husneta Tupković, Arnela Selimović, Ajla Mahmutbegović • Šminka: Nermina Nerma Ibrulj, Najla Vilić, Kultura ljepote • Frizura: Samira Kasumović • Kostim: Emina Husedžinović Ibrahimović •
Pokrovitelji: Federalno Ministarstvo kulture i sporta, Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, Fondacija za scensku i likovnu umjetnost, Oriflame

ljepotaizdravlje.ba / PROMO

Foto: Kristina Benić

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.