Renata Matusinović za LJ&Z: Nestlé je bio ljubav na prvi pogled koja još uvijek traje

by | 28 Juna, 2021

Najveća prehrambena kompanija na svijetu, Nestlé, je tokom svog dugogodišnjeg poslovanja širom svijeta uvidjela i veliku odgovornost koju ima prema društvu. Uloga svih Nestlé brendova, kako navode iz kompanije, jeste unaprijediti kvalitetu života i doprinijeti zdravijoj i sretnijoj budućnosti – i to ne samo kroz izvrstan okus i kvalitetu proizvoda, već i kroz stvaranje dodatne vrijednost zajednicama u kojima kompanija djeluje.

Sedamnaest godina rada u ovoj kompaniji, rođenu Vrgorčanku, Renatu Matusinović, provelo je kroz mnoge uzbudljive projekte na njenom putu do izvršne direktorice kategorije hrane za JI Evropu. Rad u industriji koji je započeo u Coca-Coli, a nakon toga u Dukatu, je još više produbio njen interes za hranu, proizvode i tehnologije.

Unutar svoje bogate karijere, Renata je obnašala niz vodećih pozicija unutar kategorije kafe i pića u Nestlé Adriatic regiji. Dala je izniman doprinos pozicioniranju robne marke NESCAFÉ, danas vodećeg brenda u kategoriji instant kafe, na tržištima regije. Nakon toga, karijeru nastavlja u Nestlé za tržište Češke i Slovačke, na poziciji izvršne direktorice kategorije napitaka.

Renata danas živi i radi u Beogradu, izvršna je direktorica za brendove MAGGI, THOMY, C, BUITONI i GARDEN GOURMET za tržište Jugoistočne Evrope. Uz to je više od deset godina dio Nestlé upravljačkog tima.

Kada pogledate na godine iza Vas, na što ste najviše ponosni tijekom Vašeg dugogodišnjeg rada u kompaniji Nestlé?

Ponosna sam na svoj doprinos rezultatima, rastu kompanije i profita, razvoju tvornice u Surčinu, u naš centar hrane u Evropi, u tvornicu budućnosti. Jednako tako, ponosna sam na doprinos razvoju timova. Veliki dio njih prepoznati su stručnjaci internacionalno. Sigurnost posla, timski rad, podrška u balansiranju privatnih i poslovnih ciljeva, kontinuirani rezultati, čine to naše zajedničko putovanje kroz poslovne izazove ljepšim. Volim svoj tim, motiviran uspjehom i s misijom da stvaramo zajedno. Održivost poslovanja i timova, te podrška stvaranju zdravog i otpornog društva smjer je u kojem Nestlé ide.

Na koji način se dinamika Vašeg rada promijenila u proteklom periodu? Koliko je bilo teško organizirati posao bez fizičkog kontakta s kolegama i mogućnosti putovanja na sastanke? Koji su bili najveći izazovi, a u čemu ste pronalazili mir i zadovoljstvo?

Rad u multinacionalnom okruženju i u virtualnim timovima već dugo je dio naše svakodnevice. Ono što se pokazalo ključnim za uspješnost u ovim vremenima, bez presedana, je verbalna komunikacija, stvaranje novog nivoa povjerenja unutar tima, empatija, zajednički rad i podrška. S druge strane, ono u čemu uvijek pronalazim mir i zadovoljstvo nakon napornog dana su sport, duge šetnje bez obzira na vremenske uvjete i dobra knjiga.

Kako ste odgovorili na zahtjeve potrošača u pandemiji? Koliko slušate potrošače i njihove želje?

Ponosna sam jer smo se jako brzo prilagodili potrebama tržišta za povećanom konzumacijom nutritivno bogatih obroka kod kuće. Tako smo samo u kategoriji hrane lansirali nekoliko velikih inovacija: vegetarijanski burger GARDEN GOURMET, MAGGI Super juhe sa sastojcima koji doprinose jačanju imuniteta, MAGGI Trattoria a Casa recepti za Penne Arrabbita i Tagliattelle za iskustvo kao iz restorana, MAGGI BIO organske kocke za kuhanje. Izvrstan okus je i dalje ključan, on izaziva sreću i zadovoljstvo, te nam nikada nije bio kompromis. Jednostavne ideje koje povezuju svježe sastojke s našim proizvodima čine dobar spoj za ukusan, hranjiv i praktičan obrok.

Potrošači širom svijeta okreću se zdravijim varijantama omiljenih namirnica. Kako se Nestlé tome prilagodio? Prate li i potrošači u BiH te svjetske trendove i kakve su im ustvari navike u kuhanju?

Prema istraživanjima koje imamo vidimo kako veliki dio bh. potrošača traži halal proizvode. S iznimnim zadovoljstvom mogu reći kako je naša tvornica u Surčinu ove godine certificirana i proizvodi MAGGI halal asortiman. Dio tog asortimana već je dostupan u trgovinama u BiH. S druge strane, tople su supe su također važan dio kulture uživanja u hrani, ali danas one više nisu samo predjelo nego su često cijeli obrok. Također, povrće i svježe namirnice, salate, te rižota i tjestenine sve se više konzumiraju. Za cijelu sjevernu Adriatic regiju karakteristična je velika konzumacija mesa, s naglaskom na piletinu. Za sebe mogu reći da sam ,,fleksitarijanka” – jedem često, ali u manjim količinama. Pazim na unos vitamina, minerala, proteina i zdravih masnoća, nastojim izbjegavati ugljikohidrate. Na jelovniku su mi uglavnom povrće, supe, te variva od leće, slanutka (leblebije) i ječma, a jednom sedmično priuštim sebi meso i ribu.

U maju je održan drugi virtualni Media brunch u Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj. Koje su teme bile u fokusu druženja s novinarima i o čemu ste Vi, u tom kontekstu, govorili?

Održivost je tema o kojoj se sve više govori. Mi smo otišli korak dalje, predstavili smo konkretne akcije Nestlé održivosti na djelu. Polazeći od održive nabavke naših sirovina, načina proizvodnje bez negativnog utjecaja na prirodu, do promjene 100% ambalaže u reciklabilnu, odnosno, onu koja se može ponovo upotrijebiti unutar naredne četiri godine. Ali, da bismo zaista napravili pomak ka boljoj budućnosti, trebamo i pomak u zajednici. Koristimo mogućnosti tehnologije kako bi se približili većem broju mladih, pa tako ove godine prvi put u BiH organiziramo ljetne prakse i online edukacije za bolju zapošljivost mladih, a dio njih i direktno nakon toga planiramo zaposliti. Aktivnostima koje planiramo da implementiramo tokom godine želimo da podižemo svijet šire javnosti o važnosti brige o okolišu, s naglaskom na recikliranje i ponovnu upotrebu reciklabilnih materijala. Ono što je važan iskorak, naši partneri, ali i razne organizacije i cijenjeni ambasadori projekta prepoznaju naš rad i pridružuju se našim inicijativama.

Renata Matusinović, Foto: Privatna arhiva

Na koji način projekat “Zdravo!”, kojeg Nestlé sprovodi u BiH, doprinosi edukaciji roditelja, ali i djece, o zdravim i pravilnim navikama ishrane?

U sklopu projekta “Zdravo!”, kojeg u BiH provodimo već desetu sezonu u saradnji s Atletskim savezom BiH, te Fakultetom sporta i tjelesnog odgoja u Sarajevu, uložili smo više od 400.000 KM u edukaciju djece i na taj način unaprijedili znanje preko 12.000 osnovnoškolaca. Kroz ovaj projekat nudimo i praktičnu podršku u vidu recepata, savjeta za kuhanje i planera jelovnika koji podupiru zdrav način života. Tako nam uskoro stiže i prva Zdravo! kuhaj kuharica, koja će roditeljima, ali i djeci, pomoći u svakodnevnici tokom pripreme zdravih i kreativnih jela u kojima će moći zajedno da uživaju.

Nedavno su i u Bosni i Hercegovini predstavljene nove MAGGI supe. Po čemu su one posebne?

Kulinarski MAGGI asortiman proširen je s novim, hranjivim Super Juhama. Uz prirodne sastojke koje dobro poznajemo, MAGGI Super Juhe obogaćene su vitaminima C, B6 i B12, koji doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava. Ovisno o ukusima, raspoloženju ili prigodi, izbor mogu biti supa s brokulom, karfiolom i špinatom, osvježavajuća povrtna juha s kurkumom ili bistra pileća juha s đumbirom. Posebnost su i inovacije u ambalaži, gdje su veličine pakiranja smanjenje i novi materijali se upotrebljavaju, a koje će u konačnici pridonijeti znatnom smanjenju količine otpada kod krajnjeg potrošača.

Što biste za kraj poručili mladim ženama koje su tek započele svoj put u kompaniji? Koji je ključ napretka i uspjeha?

Zaposlenoj ženi, a ako je ona pri tome i majka, nije lako. Treba joj podrška, ne samo u kompaniji, već i u kući, prije svega partnera. U tridesetima je najteže, dok djeca ne odrastu, ali je važno da žene ne odustanu od karijere zbog tih kratkotrajnih prepreka. Savjetujem ženama da budu svoje, sa svim manama i vrlinama. Važno je ne odustati i ostati autentična! Ako radiš ono što voliš, vrijedno i odgovorno, timski si igrač i rezultati ne izostaju.

Promo

Promo, privatna arhiva

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.