Namirnice sa kojima treba umjereno

nov 21, 2020 Vodič do zdravlja

Tekućina u organizmu neophodna je za njegovo pravilno funkcioniranje, ali postoje namirnice koje djeluju na njeno zadržavanje više nego što je to potrebno što izaziva nadutost. Svega po malo, to je univerzalna formula koja nikako ne može da vam škodi. Kad jedete bilo koju namirnicu ili svoje omiljeno jelo, neopodno je da znate koliko tečnosti sadrži i kako će to uticati na vaš organizam.

So

Koliko god so poboljšava ukus hrane, toliko može štetno da djeluje na organizam. Prekomjerno slana jela nikako nisu poželjna jer so zadržava tečnost u organizmu. Otud se javlja problem s bubrezima, otok ispod očiju, nadutost i loše varenje.

Mliječni proizvodi

Treba umjereno da se nađu na vašem stolu.

Jabuke

Ako Englezi dan završavaju jabukom to znači da će imati zdravo srce, tako kaže jedno istraživanje. Međutim, i jabuke mogu da budu problem. Nutricionisti savjetuju jednu do dvije dnevno jer i jabuke utiču na zadržavanje tečnosti u organizmu.

Zeleno povrće

Kupus, brokule, kelj, grašak i karfiol sadrže šećere koji se teško vare, zadržavaju tečnost pa se zato javljaju gasovi. Dakle, i ove namirnice treba umjereno da konzumirate.

Grašak

Grašak u svom sastavu ima 21 aminokiselinu, a za dnevno normalno fukcionisanje organizma potrebno je 24. To je dovoljan razlog da grašak jednom nedjeljno, a maksimalno dva puta, uvrstite u svoj jelovnik. Treba da znate i to da grašak sadrži šećer koji se teško vari pa se zato ne preporučuje česta upotreba.

magazin.novosti.rs

Drazen Zigic/Getty Images

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.