Istraživanje MasterIndex BiH: 1 od 5 građana želi da koristi platne kartice...

Istraživanje MasterIndex BiH: 1 od 5 građana želi da koristi platne kartice u javnom prevozu

SHARE

Novi rezultati Mastercard studije MasterIndex BiH 2017. pokazuju da su građani BiH upoznati sa pogodnostima elektronske trgovine, a 78,7% njih je već obavljalo online plaćanja.

Prezentacija: Mastercard studija MasterIndex BiH 2017.

Studija o finansijskim potrebama i navikama aktivnih korisnika kartica u Bosni i Hercegovini ukazuje na to da 30% njih kupuje online nekoliko puta godišnje, 11,9% kupuje povremeno, zavisno od njihovih potreba, dok 11,8% kupuje bar jednom mjesečno. Najčešće se online plaćaju odjeća i obuća (30,8%), zatim elektronski uređaji (16,04%), mjesečni računi (15,6%) i smještaj za odmor (14,85%).

“Kada koristite online plaćanja, cijeli svijet je vaša prodavnica, tako da možemo reći da je najveća prednost online plaćanja široka dostupnost roba i usluga, 24/7. Činjenica da štedite vrijeme kupovinom od kuće umjesto stajanja u redovima prenatrpanih prodavnica, pogotovo u vrijeme praznika, razlog je više zbog kojeg je online kupovina svake godine sve popularnija”, rekla je Jelena Ristić, direktorica za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu u kompaniji Mastercard.

Jelena Ristić, direktorica za Srbiju, Crnu Goru i BiH u kompaniji Mastercard

MasterIndex je također ukazao da u procesu elektronske trgovine, 34% ispitanika plaća gotovinom po isporuci, dok 66% ispitanika koristi elektronska plaćanja, od kojih je 39% naznačilo da preferira platne kartice kao način plaćanja. Ovo je odličan rezultat, jer pokazuje da su korisnici kartica povezali pogodnosti i brzinu online kupovine sa pogodnostima i brzinom kartičnog plaćanja i drugih načina elektronskog plaćanja.

50,6% MasterIndex BiH ispitanika smatra da je online kupovina sigurna

Više od polovine MasterIndex BiH ispitanika (50,6%) smatra da je online kupovina sigurna, dok je 39% neodlučno po ovom pitanju, što ukazuje na to da još uvijek postoji prostor za poboljšanje, kada je u pitanju edukacija korisnika o sigurnim online plaćanjima. Stepen sigurnosti korisnika prilikom online plaćanja je u korelaciji sa praktičnim iskustvom, a korisnici bi trebali pristupati online plaćanjima na isti način kao i standardnim plaćanjima karticama, tj. ne otkrivati nikome broj svojih kartica, PIN i CVC kodove, ne dijeliti te podatke online ili preko društvenih mreža. Takođe, moraju paziti da web stranica trgovca na kojoj unose svoje podatke ima simbol katanca i oznaku https: //, kao garanciju za sigurnu enkripciju podataka.

Takođe, savjetuje se potražiti Mastercard® SecureCode™ simbol na trgovačkoj stranici, jer je SecureCode usluga lični autorizacijski broj Mastercard kreditnih i debitnih kartica, koji se koristi tokom online kupovine. Samo vlasnik kartice i njegova banka znaju ispravan kod, koji se nikada ne dijeli sa trgovcem.

Detalj sa prezentacije!

Beskontaktno plaćanje u svakodnevnim kupovinama

Već nekoliko godina jedan od glavnih trendova plaćanja u Centralnoj i Istočnoj Evropi je beskontaktno plaćanje. To je inovativna, brza, sigurna i praktična metoda plaćanja, jednostavnim dodirom beskontaktne kartice uz čitač. Mastercard je predstavio svoju beskontaktnu tehnologiju na tržištu BiH 2014. godine i do sada već 11 banaka izdaje Mastercard beskontaktne kartice. Glavni maloprodajni lanci kao i mali lokalni trgovci u zemlji opremljen su i beskontaktnim POS terminalima.

Beskontaktno plaćanje je inovativna, brza, sigurna i praktična metoda

MasterIndex BiH studija je pokazala da 22% ispitanika imaju i koriste beskontaktne kartice, a to su najčešće osobe starosti između 25-34 godine.

Beskontaktna plaćanja uglavnom se koriste za kupovinu odjeće (35%), zatim u supermarketima (26,5%), parfumerijama i apotekama (22%). Ispitanici su takođe naznačili lokacije na kojima bi željeli plaćati beskontaktno, ali trenutno to nije moguće – vozila javnog prijevoza (20,2%), taksi usluge (18%) i više restorana i kafića (17,5%).

TEKST I FOTO: PROMO

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar