Loše radne navike kojih hitno treba da se riješite!

by | 3 Septembra, 2018

Opšte je poznato da je životni tempo danas brži nego ikada i da nikad nije bilo lakše postati žrtva loših navika. Izbjegavajte ove obrasce ponašanja ako želite da ostanete koncentrisani, produktivni i zdravi…

#1 Multitasking 

Nekoliko novijih naučnih istraživanja pokazalo je da je obavljanje više stvari istovremeno zapravo kontraproduktivno. Ako mislite da ćete učiniti više za isto vrijeme, u velikoj ste zabludi. Kod ljudi je usmjeravanje pažnje veoma ograničeno, pa se vrlo lako može desiti da nakon obavljenog posla shvatite da ste nešto preskočili ili zaboravili da uradite.

#2 Provjeravate elektronsku poštu svakih nekoliko minuta 

Uprkos tome što na neki način znaju da im ništa novo nije stiglo, pojedini ljudi imaju naviku da gotovo opsesivno provjeravaju elektronsku poštu pitajući se “šta ako mi je šef poslao poruku u proteklih 30 sekundi, a ja nisam vidio/vidjela”. Nažalost, problem se krije u tome što navedeni obrazac ponašanja doprinosi tome da gubite fokus. Zato bolje obavite prvo jedan dio posla, pa tek onda provjerite da li vam je u međuvremenu stigao neki mail.

#2 Stalno provjeravate mobilni telefon 

Ne, svijet se neće srušiti ako se istog trenutka ne javite na mobilni, a ako imate osjećaj da je zavibrirao iako nije, spadate u onu grupu osoba zavisnih od tehnologije. Telefon je tu za vas, a ne obrnuto – javićete se u pauzi, ili nakon što obavite jedan dio posla.

#4 Koristite društvene mreže tokom pauze 

Iako vam se može činiti kao zabavan ili opuštajući način da provedete odmor, provjeravanje društvenih mreža zapravo ima suprotno dejstvo – osjećaćete se umornije i pašće vam koncentracija. Da stvari budu gore, vrlo lako se možete desiti da se zanesete i ne shvatite da ste upravo izgubili pola sata radnog vremena gledajući slike sa vjenčanja nekog od prijatelja. Umjesto toga, iskoristite pauzu da odmorite oči i protegnete noge.

Nastavak na sljedećoj strani…

#5 Vaš radni sto je neuredan ili pretrpan stvarima 

Ako mislite da uredan sto ima veze samo s karakternim osobinama, razmislite ponovo. Iako vam se može činiti da nemaju uticaja na vas, stvari nagomilane na radnom stolu poremetiće vašu koncentraciju.

#6 Ne hranite se zdravo 

Ručak je veoma bitna stavka. Ako ne napravite propisnu pauzu kako biste nakratko skrenuli misli s posla i pojeli zdrav obrok, rizikujete da vas ubrzo uhvati pospanost i da vam padne koncentracija.

#7 Zanemarujete vežbanje 

Mnogo ljudi, zbog sve većih obaveza koje se gomilaju na poslu, prestaju da vježbaju. Međutim, trebalo bi uvijek imati u vidu da fizička aktivnost pomaže da sačuvamo dobro psihičko i fizičko zdravlje i povećamo izdržljivost.

Izvor: superzena.b92.net Foto: Pixabay

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.