People pleasing: Zašto previše udovoljavate drugima?
Ako volite ugađati ljudima, to može značiti da ste poznati po tome što činite sve što je potrebno kako biste usrećili druge ljude Iako je biti lju...
Razgovarala: Aida Olević Maljević
Ana je prije deset godina doselila iz Beograda u Sarajevo. Kada je saznala za audiciju u Narodnom pozorištu Sarajevo, prijavila se i od tada pa do danas igra u svim baletima na repertoaru. Na početku razgovora harizmatična balerina nam govori o iskustvu glavne uloge u baletnoj predstavi „Alisa u zemlji čuda”…
Šta je za vas značilo tada dobiti glavnu ulogu u predstavi „Alisa u zemlji čuda”?
Alisa u zemlji čuda je za mene bila jedno veliko putovanje. To je bila moja prva glavna uloga i bila sam veoma srećna kako zbog prilike i povjerenja koje mi je ukazano ali i zbog toga što je Alisa moja prva velika prilika. Osjećala sam veliku odgovornost s obzirom da sam na sceni od početka do kraja predstave i moj je zadatak da vodim publiku na to putovanje. Mislim da sam hrabrost za tako nešto našla upravo u liku Alise, ona je jedna znatiželjna i hrabra djevojčica i pustila sam je da ona bude naš vodič.
Igrali ste u mnogo predstava. Koju biste ulogu posebno izdvojili?
Deset godina nije malo, i bilo je mnogo predstava, različitih iskustava i naravno uloga. Posebno bih izdvojila duet „Posljednja noć” iz predstave Posljednja noć; Šeherezada, uloga koju sam nedavno ostvarila, a iz iste predstave je Zubeida supruga sultana Šahrijara. Osim toga izdvojila bih još dvije predstave koje su za mene bile umjetnički veoma značajne kao Stabat Mater; Faun Edvarda Kluga i Uspavana ljepotica Dinka Bogdanića. Nakon pandemijske pauze, nova baletna premijera je „Posljednja noć”.
Koliko je vama važno da i „stomakom” osjetite sve ono što publika dobija u okviru predstave nakon svih specifičnih pandemijskih okolonsti?
Vjerujem da svaki umjetnik ima prije svega unutrašnju potrebu da stvara, sam proces pripreme novih a i starih predstava za nas ima veliki značaj. Međutim, umjetnost koja ne komunicira s publikom po mom mišljenju gubi svoju svrhu. Umjetnost uopšte treba emotivno i intelektualno da pokrene svoju publiku, a posebno pozorišna umjetnost koja najdirektnije komunicira s njima. Meni je izuzetno bitno da kako kažete stomakom osjetim tu razmjenu između nas na sceni i publike i to nije zbog, kako dosta ljudi vjeruje, aplauza i cvijeća već upravo zbog razmjene energije između nas i publike, zbog tog osjećaja u stomaku koji mi osjećamo i za koji se nadamo da će osjetiti i publika i da će možda otići kući malo bogatiji. Pandemija nam je to privremeno oduzela i bilo je izuzetno značajno vratiti se u takozvanu dugo iščekivanu normalu.
Koliko traje priprema za novu predstavu kao što je „Posljednja noć”?
S obzirom na pandemijske okolnosti, proces rada nije bio uobičajen, on je nažalost dva puta prekinut, tako da je predstava „Posljednja noć; Šeherezada” na neki način živjela s nama dvije godine. Uprkos svim otežavajućim okolnostima bilo je to nevjerovatno iskustvo i bilo je ogromno zadovojstvo i čast raditi s koreografkinjom Vesnom Orlić koja je uspjela iz svakoga od nas da izvuče ono najbolje. Uobičajeni proces pripreme za novu premijeru obično traje oko mjesec-mjesec i po dana intenzivnog rada.
Šta predstavlja najzahtjevniji dio predstave, a šta najljepši?
Rekla bih da je najzahtjevniji dio našeg posla borba sa samim sobom, to je svakodnevna borba da uprkos najrazličitijim okolnostima, s mnogim otežavajućim faktorima, ostanemo na visini zadatka, napredujemo i radimo na sebi i da svaku predstavu odigramo najbolje što možemo. S obzirom da držite časove za djecu.
Koliko se djeca u BiH interesuju za balet, primjećujete li neku promjenu na tom polju godinama unazad?
Interes postoji, vjerujem da ga je uvijek bilo i da će ga uvijek biti. Naravno rekla bih da postoji blagi pad u posljednjih nekoliko godina ne samo što se tiče baleta već plesa generalno a i sportskih aktovnosti. Mislim da je to svjetska tendencija koja je posljedica vremena u kojem živimo. Međutim, mislim da je veoma bitno da se kao društvo pozabavimo tim problemom i tako osiguramo da djeca u budućnosti vode zdraviji i ispunjeniji život.
Da li su u najavi neki novi projekti i koje su vaše želje za budućnost kada je profesionalni put u pitanju?
Što se mojih ličnih želja tiče trenutno mi je najbitnije da radimo s kvalitetnim autorskim timovima i pravimo predstave koje će biti inspirativne kako za nas tako i za publiku. Mišljenja sam da je kvalitet produkcija u posljednjih nekoliko godina u usponu i da smo kao kuća publici ponudili nekoliko sjajnih naslova, ali vjerujem da ćemo nastaviti u tom smjeru.
Almir Zrno