Sa Zanom Karkin smo razgovarali o Bazerdžanu, kreativcima i motivaciji

by | 7 Aprila, 2023

 

Zana je osnivačica Bazerdžan concept store-a. Butik je nastao iz ideje da promoviše bosanskohercegovačku kulturu i tradiciju, kao i da prikaže lokalni talenat kroz kreacije domaćih umjetnika, dizajnera i proizvođača

Razgovarala: Aida Olević Maljević

Koliko je uspješan ovaj koncept dokazuje činjenica da je Zana sa svojim timom otvorila još jedan butik u srcu grada, koji predstavlja iskorak već popularnog Bazerdžan concept store-a.

Prije sedam godina niste nikome govorili o svojoj ideji kada ste imali želju osnovati concept butik? Da li vam je ta odluka pomogla u počecima?

Da, sebi sam rekla da neću nikome govoriti šta ja to želim. Jedan od razloga jeste jer sam znala da naši ljudi lako dijele svoje negativno mišljenje i upuštaju se u kritiku drugog. Radije će ti reći: „Jesi li sigurna da je to pametno?”, „Nisam sigurna da kod nas ima potražnje za tim…” S druge strane, u SAD na primjer, kad bih nekom rekla šta sam osmislila, odmah bi mi (čak i ljudi koje sam tek upoznala) rekli: „Kako ti ja mogu pomoći da ostvariš svoj san?” ili „Od danas smo ti ja i svi moji kontakti na raspolaganju da pomognemo u ostvarenju nauma.” Možda je to bila i laž, ali ja sam se tada osjećala da mogu postići sve. Nama manjka vjere. U sebe, u druge, u mogućnosti koje su pred nama. Preduzetnici jesu i biće ključ uspjeha naše zemlje. Pa stoga, evo sada je savršena prilika da podsjetim sve nas, kada neko pronađe hrabrosti da s nama podijeli sopstvenu ideju, ili svoj san, da mu/joj ne slomimo krila. U datom momentu, mi možda i imamo negativno mišljenje o toj ideji, zasnovano na našem iskustvu, ali ne znamo gdje čija nafaka „leži”. Mi nemamo pravo drugome govoriti šta je dobro za nju ili njega, jer to je odgovor koji svaka osoba mora naći u sebi.

Okupili ste tim kreativaca koji zajedno s vama kreiraju Bazerdžan priču. Šta biste posebno istakli kada je vaš tim u pitanju?

Tim je sve. Moćan tim je neophodno izgraditi, što je zasebna misija i projekat. Čovjek slabo šta može sam izvesti, i dodatno, meni je dosadno raditi sama. Jedan od osnovnih kvaliteta Bazerdžanovog tima jeste to što smo svi otvoreni za unapređenje. To znači da svi uvažavamo sugestije saradnika i kupaca kako da postanemo bolji i ne ostavljamo puno prostora za ego. Svaki član tima je jednako bitan i doprinosi kroz svoje područje ekspertize. Ekspertiza se gradi kroz rad u Bazerdžanu, tokom kojeg aktivno pronalazimo oblasti u kojima članovi tima mogu briljirati. Ključ je pronaći aktivnosti u kojima članovi tima mogu pokazati svoj talent. Pronalazak magičnog polja ekspertize svake osobe, do sada je bila moja zadaća. S obzirom da sam studirala informacione sisteme i radila u kompanijama koje se bave razvojem softvera, usvojila sam moderne prakse vođenja timova. Sve ono što koriste IT firme, od neobičnih praksi do modernih alata, koristimo u Bazerdžanu i zbog toga smo sigurno ono što jesmo.

Ove godine ste sa svojim Bazerdžan timom otvorili vrata još jednog concept butika. Kako ste došli na tu ideju i šta vam je bila glavna motivacija?

O otvaranju novog butika već duži period smo sanjarili. Vremenom, kako se Bazerdžan razvijao, shvatili smo da nam nedostaje prostora za izlaganje, te primijetili da neke predivne proizvode mušterije jednostavno ne primjećuju. Osjetili smo potrebu za otvaranjem nove prodavnice u kojoj bismo mogli upriličiti nešto drugačije, intimnije iskustvo kupovine lokalno dizajniranog i proizvedenog nakita, odjeće i namještaja. Pored toga, možda i najbitnije, naš tim je bio spreman za naredni korak i svi smo jedva čekali priliku za dalji razvoj i napredak.

ZANINE LEKCIJE

Bazerdžan daje mogućnost napredovanja kreativcima, na koji dio ovog segmenta ste najviše ponosni ili šta biste posebno istakli?

Mi s kreativcima aktivno radimo na predstavljanju i uobličavanju njihovih djela. Mnoge usmjeravamo kroz naše narudžbe, tražimo da izrade ono za šta mislimo da bi moglo biti potražnje, dajemo smjernice o izgledu proizvoda, o pakovanju proizvoda, angažujemo se oko promocije proizvoda (organizujemo fotografisanje, video-snimanje, kampanje i sl.) i testiramo da li se našim građanima sviđa novi proizvod. Ponosna sam jer mi se čini da se naša kreativna scena budi. Sretna sam što smo segment inspiracije ili podsticaja kreativcima da krenu svojim putem.

Koji savjet biste dali nekome ko je tek na početku osnivanja svog biznisa?

Jedan od bitnih savjeta koji imam ne tiče se samo biznisa, već uopšteno pristupa životu. Najbitnije je da naučimo čuti svoj unutrašnji glas i djelovati u skladu s njime. Većinu nas je strah neizvjesnosti, a započinjanje sopstvenog biznisa nas stavlja u poziciju gdje se moramo suočiti s kojekakvim strahovima. Prije svega, moramo naučiti vjerovati sebi, naučiti očekivati ono najbolje. Naravno, bitno je tražiti inspiraciju i učiti od drugih, kad god je to moguće. Misliti o tržištu, ukoliko želimo živjeti od onoga što radimo. Nekada svoje mišljenje treba staviti sa strane, naći kompromis i uvažiti mišljenje i preference kupaca. To je još jedna lekcija koju vlasnici biznisa moraju naučiti: znati balansirati svoj ego. Često kod kreativaca vidim kako znaju gdje žele biti i znaju šta jesu, ali ne znaju kuda da krenu da bi došli do onoga što žele. Većinom sami nismo spremni za realizaciju svega onoga što želimo i imamo mnogo toga naučiti na putu ka tome. Zato, najlakše je jednostavno pratiti sebe i konzistentno praviti male korake na tom putu

ljepotaizdravlje.ba

ljepotaizdravlje.ba

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.