Ljubičica zauvijek: Miris koji je promijenio svijet parfema

by | 22 Aprila, 2025
Ljubičica zauvijek: Miris koji je promijenio svijet parfema

Ljubičica – mali cvijet s velikom pričom – ostaje jedan od najvoljenijih mirisa zahvaljujući svom vintage, romantičnom i proljetnom karakteru.

Može li simbol čistoće promijeniti svijet parfema? Ljubičica, cvijet koji simbolizira skromnost i čistoću, ostavila je neizbrisiv trag u istoriji parfema. Malo sirovina imalo je tako revolucionaran uticaj kao ona. Sve je počelo u Parmi, zahvaljujući dvoje ključnih likova.

Prva je bila Marija Lujza Austrijska, vojvotkinja Parme i druga supruga Napoleona Bonapartea. Godine 1915. otkrila je mirisnu ljubičicu (Viola odorata) porijeklom iz Azije, uzgajanu na jugu Francuske. Toliko ju je očarala da je naredne godine počela da je uvozi u Parmu.

Ljubičica postaje kult i simbol. Marija Lujza uvrstila ju je u svoj grb, potpis, dekoraciju i kolekciju porcelana. Zasadila ju je u botaničkoj bašti Parme i u kraljevskoj ljetnjoj rezidenciji u Colornu. Finansirala je i manastir dell’Annunciata u Parmi kako bi se iz ljubičice izvlačila esencija za izradu parfema. Recept je čuvan sve do 1870. godine.

Tada na scenu stupa Ludovico Borsari, italijanski parfimer i osnivač parfemske kuće Borsari. Uspio je uvjeriti manastir da mu ustupi recept, nakon čega je pokrenuo proizvodnju parfema Violetta di Parma – prvog parfema od ljubičice namijenjenog široj publici. Luksuzne bočice izrađivala je čuvena staklara Bormioli, osnovana još 1300. godine. Fabrika Borsari zatvara se tačno 100 godina kasnije, 1970. godine, ali recept živi dalje kroz nove parfemske kuće, biljne apoteke i zanatske radionice širom svijeta.

Ljubičica: Težak put do esencije

Ekstrakcija mirisa ljubičice nije nimalo jednostavna. Iako ima snažan miris, ljubičica je „stidljiva“ kada je riječ o davanju svoje esencije. Nekada se koristila tehnika enfleurage – spora ekstrakcija pomoću životinjske masti. Ipak, ova metoda bila je preskupa i proizvodila je premale količine za globalno tržište.

Danas se apsolut dobija iz listova ljubičice, najčešće u Egiptu. Za 750 grama apsoluta potrebna je tona listova. Kilogram može koštati i više od tri hiljade eura.

Prekretnica: Sintetički molekuli

Godine 1903. hemičari Tiemann i Kruger izolovali su molekule ionona – aromatičnih jedinjenja koja omogućavaju kreiranje raznih interpretacija mirisa ljubičice. Danas postoje mnoge varijacije:

  • Iralia® – cvjetna nota s izraženim puderastim tonovima

  • Parmantheme® – vjerno rekreira miris Violetta di Parma

  • Violette 10 Mip® – podsjeća na miris listova

Zahvaljujući ovim molekulima, parfimeri mogu kreirati razne varijante: od vintage puderastih nota do svježih ozonskih i akvatičnih mirisa, pa čak i aroma koje podsjećaju na duhan, zemlju ili ambru.

Ikone parfemske industrije inspirirane ljubičicom

Ljubičica je tokom 20. stoljeća postala jedan od najprepoznatljivijih olfaktornih potpisa. Neki od najpoznatijih parfema sa notom ljubičice uključuju:

  • L’Heure BleueGuerlain (1912) – legendarni miris između dana i noći, sa ljubičicom, irisom i vanilijom

  • Violette de ToulouseParfums Berdoues (1935) – cvjetna nostalgija

  • Jolie MadamePierre Balmain (1953) – elegantno i moćno

  • La VioletteGoutal Paris (2001) – svježa nota ljubičice natopljena rosom

  • DaisyMarc Jacobs (2007) – mladalački i bezbrižan

  • Dans Tes BrasFrédéric Malle (2008) – uniseks miris, intiman i zemljani

  • FahrenheitDior (1988) – muževan, ali sa suptilnim cvjetnim nijansama

„Moja ljubičica priziva martovska jutra – zemlja još uvijek vlažna i hladna, a prve zrake sunca osvjetljavaju livadu“, kaže Fusciuni o svom parfemu Viole Nere iz 2023. godine, u kojem koristi apsolut ljubičice iz Egipta.

Ljubičica – Multisenzorno iskustvo

Parfemi s ljubičicom nude pravi osjetilni doživljaj: kao da dodirujete baršunaste latice, grube listove i osjećate zemlju pod nogama. Boje i svjetlost oko vas bude osjećaj proljetne svježine i elegancije. Skroman i čist, ovaj cvijet je svojom nježnošću osvojio vojvotkinju i zauvijek promijenio istoriju parfemske umjetnosti.

Mirisi koji slave ljubičicu

Goutal Paris – La Violette

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Goutal (@goutalparis)

Podsjeća na djetinjstvo i bombone od ljubičice. Svježa i zelena soliflora, kao okupana jutarnjom rosom.

Hermès – Violette Volynka

Spoj ženstvenosti ljubičice i muževnosti kože Volynka. Elegantan, bezvremenski parfem koji prelazi granice roda.

Creed – Love in Black

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Creed Fragrance (@creedfragrance)


Hiperefeminizirani miris koji evocira stari ruž. Korištena je sorta iz Grassea – senzualna i zavodljiva.

Chanel – Misia

Inspirisan Misijom Sert, muzom umjetnika i baletskih plesača. Cvjetni i puderasti mirisi pozornice pariške opere.

Meo Fusciuni – Viole Nere

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Meo Fusciuni parfums (@meofusciuni_parfums)


Mirisni omaž ljubičici iz Parme sa drvenastim i puderastim nijansama, koji vodi u vrt duše i tijela.

Guerlain – L’Heure Bleue

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Guerlain (@guerlain)


Parfem-legenda iz 1912. godine koji opisuje “plavi čas” između dana i noći – simfonija ljubičice, irisa i vanilije.

ljepotaizdravlje.ba

AnnaNahabed/iStock/Getty Images Plus