
Osvježite svoju rutinu: Serumi s vitaminom C koji daju rezultate već za 7 dana
Serumi s vitaminom C brišu tamne mrlje, posvjetljuju ten i vraćaju koži mladalački sjaj – otkrijte koji zaista djeluju. Nakon vala proizvoda na ba...
Ljubičica – mali cvijet s velikom pričom – ostaje jedan od najvoljenijih mirisa zahvaljujući svom vintage, romantičnom i proljetnom karakteru.
Može li simbol čistoće promijeniti svijet parfema? Ljubičica, cvijet koji simbolizira skromnost i čistoću, ostavila je neizbrisiv trag u istoriji parfema. Malo sirovina imalo je tako revolucionaran uticaj kao ona. Sve je počelo u Parmi, zahvaljujući dvoje ključnih likova.
Prva je bila Marija Lujza Austrijska, vojvotkinja Parme i druga supruga Napoleona Bonapartea. Godine 1915. otkrila je mirisnu ljubičicu (Viola odorata) porijeklom iz Azije, uzgajanu na jugu Francuske. Toliko ju je očarala da je naredne godine počela da je uvozi u Parmu.
Ljubičica postaje kult i simbol. Marija Lujza uvrstila ju je u svoj grb, potpis, dekoraciju i kolekciju porcelana. Zasadila ju je u botaničkoj bašti Parme i u kraljevskoj ljetnjoj rezidenciji u Colornu. Finansirala je i manastir dell’Annunciata u Parmi kako bi se iz ljubičice izvlačila esencija za izradu parfema. Recept je čuvan sve do 1870. godine.
Tada na scenu stupa Ludovico Borsari, italijanski parfimer i osnivač parfemske kuće Borsari. Uspio je uvjeriti manastir da mu ustupi recept, nakon čega je pokrenuo proizvodnju parfema Violetta di Parma – prvog parfema od ljubičice namijenjenog široj publici. Luksuzne bočice izrađivala je čuvena staklara Bormioli, osnovana još 1300. godine. Fabrika Borsari zatvara se tačno 100 godina kasnije, 1970. godine, ali recept živi dalje kroz nove parfemske kuće, biljne apoteke i zanatske radionice širom svijeta.
Ekstrakcija mirisa ljubičice nije nimalo jednostavna. Iako ima snažan miris, ljubičica je „stidljiva“ kada je riječ o davanju svoje esencije. Nekada se koristila tehnika enfleurage – spora ekstrakcija pomoću životinjske masti. Ipak, ova metoda bila je preskupa i proizvodila je premale količine za globalno tržište.
Danas se apsolut dobija iz listova ljubičice, najčešće u Egiptu. Za 750 grama apsoluta potrebna je tona listova. Kilogram može koštati i više od tri hiljade eura.
Godine 1903. hemičari Tiemann i Kruger izolovali su molekule ionona – aromatičnih jedinjenja koja omogućavaju kreiranje raznih interpretacija mirisa ljubičice. Danas postoje mnoge varijacije:
Iralia® – cvjetna nota s izraženim puderastim tonovima
Parmantheme® – vjerno rekreira miris Violetta di Parma
Violette 10 Mip® – podsjeća na miris listova
Zahvaljujući ovim molekulima, parfimeri mogu kreirati razne varijante: od vintage puderastih nota do svježih ozonskih i akvatičnih mirisa, pa čak i aroma koje podsjećaju na duhan, zemlju ili ambru.
Ljubičica je tokom 20. stoljeća postala jedan od najprepoznatljivijih olfaktornih potpisa. Neki od najpoznatijih parfema sa notom ljubičice uključuju:
L’Heure Bleue – Guerlain (1912) – legendarni miris između dana i noći, sa ljubičicom, irisom i vanilijom
Violette de Toulouse – Parfums Berdoues (1935) – cvjetna nostalgija
Jolie Madame – Pierre Balmain (1953) – elegantno i moćno
La Violette – Goutal Paris (2001) – svježa nota ljubičice natopljena rosom
Daisy – Marc Jacobs (2007) – mladalački i bezbrižan
Dans Tes Bras – Frédéric Malle (2008) – uniseks miris, intiman i zemljani
Fahrenheit – Dior (1988) – muževan, ali sa suptilnim cvjetnim nijansama
„Moja ljubičica priziva martovska jutra – zemlja još uvijek vlažna i hladna, a prve zrake sunca osvjetljavaju livadu“, kaže Fusciuni o svom parfemu Viole Nere iz 2023. godine, u kojem koristi apsolut ljubičice iz Egipta.
Parfemi s ljubičicom nude pravi osjetilni doživljaj: kao da dodirujete baršunaste latice, grube listove i osjećate zemlju pod nogama. Boje i svjetlost oko vas bude osjećaj proljetne svježine i elegancije. Skroman i čist, ovaj cvijet je svojom nježnošću osvojio vojvotkinju i zauvijek promijenio istoriju parfemske umjetnosti.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Podsjeća na djetinjstvo i bombone od ljubičice. Svježa i zelena soliflora, kao okupana jutarnjom rosom.
Spoj ženstvenosti ljubičice i muževnosti kože Volynka. Elegantan, bezvremenski parfem koji prelazi granice roda.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Hiperefeminizirani miris koji evocira stari ruž. Korištena je sorta iz Grassea – senzualna i zavodljiva.
Inspirisan Misijom Sert, muzom umjetnika i baletskih plesača. Cvjetni i puderasti mirisi pozornice pariške opere.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Mirisni omaž ljubičici iz Parme sa drvenastim i puderastim nijansama, koji vodi u vrt duše i tijela.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Parfem-legenda iz 1912. godine koji opisuje “plavi čas” između dana i noći – simfonija ljubičice, irisa i vanilije.
AnnaNahabed/iStock/Getty Images Plus