Grčevi u mišićima mogu ukazivati na određene probleme, prepoznajte ih na vrijeme

Grčevi u mišićima mnogima nisu nepoznanica, ali je istina i da ih većina ignoriše. Međutim, prema mišljenjima ljekara ta neugodna pojava uopće nije bezazlena kao što se inače misli, jer u određenim slučajevima spazmi signaliziraju o zapušenim krvnim sudovima i mogućem srčanom nastupu.

Imate sreće ako je spazam jednokratne prirode i ne traje dugo: takva pojava neće imati ozbiljnih posljedica za zdravlje. Međutim, postoje kombinacije simptoma koje zahtijevaju hitno liječenje.

Zašto uopšte dolazi do grčenja mišića?

1. Prekomjerno naprezanje mišića

Grčevi su često rezultat pretjerivanja sa vježbama u teretani.

2. Poremećaji cirkulacije

Klasičan primjer je sindrom “tunela”, odnosno bolest programera koji previše vremena provode s računarskim mišem u ruci. Zbog stalnog fiksnog i neprirodnog položaja zgloba, cirkulacija krvi je poremećena. To može rezultirati bolovima i grčevima u mišićima.

3. Pregrijavanje i/ili dehidracija

Sa oslobođenim znojem tijelo gubi vlagu i elektrolite neophodne za pravilan prenos nervnih impulsa. Mišići reaguju na ovo, “uključujući” grčeve.

4. Manjak minerala

Nedostatak kalijuma, kalcijuma ili magnezijuma može ometati opuštanje mišica, a ovo dovodi do grčeva.

5. Neurološki poremećaji

U ovim uslovima teško je opustiti mišiće. I grčevi nastaju kao zakonomjerna posljedica tjelesne napetosti.

6. Trudnoća

Grčevi u nogama osjećaju mnoge buduće majke. Iako kontrakcije mišića mogu da budu dosta bolne, oni ipak nemaju nikakve negativne posljedice za zdravlje trudnice i bebe.

7. Određene bolesti i uzimanje lijekova

Spazmi mišića često su povezani sa bolestima poput dijabetesa, bubrežne slabosti i poremećaja štitne žlijezde. Takođe, spazme mogu prouzrokovati neki lijekovi – na primjer, diuretici, preparati za liječenje angine, osteoporoze, Alchajmerove bolesti i drugih oboljenja.

Prva pomoć

1. Istegnite pogođeni mišić, napravite laganu masažu

2. Koristite hladne ili vruće obloge

3. Uzmite sredstvo za ublažavanje bola

Kako spriječiti grčeve

  • Pijte puno vode da biste ostali hidrirani.
  • Ne pretjerujte sa alkoholom.
  • Nosite toplu odjeću, vunene čarape i udobne cipele.
  • Pokušajte da izbjegnete stres i nervno naprezanje.
  • Uzimajte minerale i suplemente po potrebi. Posebno obratite pažnju na vitamine D i B6.
  • Svakodnevno vježbajte da biste ojačali mišiće.

Kada su grčevi opasni?

Spazam mišića može biti simptom ozbiljnih problema u organizmu – na primjer, zapušenih arterija, ciroze jetre, dijabetesa, neuroloških poremećaja, posebno epilepsije. Postoji još jedna opasnost: grčevi mogu uticati ne samo na velike, već i na glatke mišiće koji su dio membrana unutrašnjih organa. Spazmi ovih mišića su ponekad smrtonosni. Na primjer, grč bronhija može dovesti do prestanka disanja, a grč koronarnih arterija do pogoršanja rada srca ili čak do srčanog zastoja.

Potražite medicinsku pomoć što je prije moguće ako se grčevi:

  • Dešavaju nekoliko puta dnevno ili nekoliko dana zaredom.
  • Uzrokuju tešku, gotovo nepodnošljivu nelagodnost.
  • Praćeni edemima, crvenilom ili bilo kakvim drugim promjenama u boji i strukturi kože.
  • Nastaju u kombinaciji sa visokom temperaturom i glavoboljom.
  • Uzrokuju jaku slabost mišića.

magazin.novosti.rs

Nando Martinez/Getty Images

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.