Tražite posao: Kako da napišete najbolje motivaciono pismo?

by | 7 Augusta, 2017

Kada na Googleu ukucate “primjer propratnog pisma” izaći će vam skoro četiri miliona ponuđenih rezultata i to nije iznenađujući podatak! Mnogo ljudi koji traže posao su zabrinuti da li su svoje motivaciono pismo napisali kako treba, da li su ga stavili u odgovarajuć format itd. i zato traže obrazac po kojem će ga pisati.

Foto: Guliver/Thinkstock

Evo i problema sa tim pristupom: po definiciji, obrazac (a posebno ono što izlazi na prvoj strani u Google pretrazi) je nešto što koristi hiljade ljudi i što se neće izdvajati od drugih propratnih pisama.

Prosječan broj ljudi koji se prijavi na jedno radno mesto ovih dana u Americi je 59,1, a možete da zamislite koliki je ovaj broj kod nas gdje je nezaposlenost problem broj 1.

Poslodavac jednostavno nema vremena da sistematično i polako pregleda sva motivaciona pisma, a da nešto od svog posla “ne žrtvuje”.

Dobro, interesantno propratno pismo – naročito ono koje odmah privlači oko čitaoca – može igrati ulogu u tome da li ćete dobiti posao ili ne. Generičko propratno pismo vas samo baca u sivu zonu.

Kako da napišete odlično propratno pismo?

Načinite ga ličnim (kao da lično poznajete poslodavca)

Ovo je, zapravo, lakše u moderno doba jer možete da koristite Linkedin kako biste našli poslodavca. Na primjer, posao pisanja članaka možete tražiti tako što ćete tražiti marketing ili kontent marketing menadžera. Jednom kada se bolje upoznate sa osobom preko njegovog profila, možete da prilagodite propratno pismo.

Ispričajte svoju priču

Ništa “ne radi” tako dobro na ljudski mozak kao što su to priče. Ispričajte jednu sjajnu poslodavcu kako biste lakše ušli u izbor za radno mesto. Možete koristiti sistem obrnute piramide i najvažnije informacije staviti na početak. Jedan dobar primjer priče može da glasi ovako:

Dobar dan gospodine _____,

Vidio sam da ste bili pomorac neko vrijeme. I ja sam radio nešto slično, ali me je jedna nezgoda koja mi je ugrozila život navela da bolje razmislim o svom izboru karijere.

Razradite vašu vezu sa kompanijom

Ovo je mesto gdje vaše istraživanje (Linkedina i drugih mreža) stupa na snagu. Ovdje morate da napišete zašto je rad u toj određenoj kompaniji važno za vas, a ne samo zašto vam je bitno da imate posao. Cilj je da izgradite emocionalnu vezu zasnivajući se na prethodnom istraživanju.

Usmjerite se na tri opisa

Kada je prvi put iPhone izašao imao je preko 200 funkcija. Steve Jobs je mogao da govori o svim tim funkcijama kada ga je predstavlljao, ali je odabrao da priča o samo sedam. Da je pričao o svemu, prezentacija bi trajača čitavu vječnost, a niko ne bi zapamtio one najvažnije. Tako i vi možete da kažete: “Mislim da bi doprineo vašoj firmi na ova tri načina…”

IZVOR: BIZLife, lifehack.org

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.