Categories Fitness

MOVEmbar: Treningom do zdravlja – male tajne velikih majstora funkcionalnog treninga

Živimo u vremenu motivacijskih fraza kao što su “strong is the new sexy”, “no pain – no gain”, “pain is weakness leaving your body”, “go hard or go home”… Sve su to fraze nastale sa ciljem da se potencijalne vježbačice potakne da krenu sa treninzima (bilo kakvim), da treniraju vrlo intenzivno, i da prihvate činjenicu da će zbog takvog pristupa imati bolove, koje bi trebalo da trpe. Kao rezultat, očekuje se, imaće tijelo sa naslovnice, zategnutu stražnjicu, ravan stomak, oblikovane ruke, dakle, tijelo, koje će svojim pojedinačnim dijelovima izazivati oduševljenje. Međutim, ukoliko smo u potpunosti iskreni, ono što nas zaista oduševljava, kako u sportu (profesionalnom ili rekreativnom), tako i u svakodnevnom životu, jeste kada kod pripadnice ljepšeg pola vidimo korektno držanje, gracioznost u hodu, eleganciju pokreta. Drugim riječima, ne oduševljavaju nas pojedinačni dijelovi ženskog tijela, nego kako su ti pojedinačni dijelovi tijela međusobno povezani i koordinirani u jednu jedinstvenu “sexy” cjelinu.

Navedena svojstva pokreta, na žalost, nije moguće dobiti nekim magičnim vježbama, na nekim supercool spravama, “za samo 15 dana”. Nije ih moguće dobiti niti realizacijom raznoraznih, kratkotrajnih fitness izazova (kao npr. “30 dana čučnjeva” ili “100 trbušnjaka dnevno” i slično). Ipak, upravo se takvi izazovi, u kombinaciji sa pojedinačnim dijelovima tijela (“do ravnog stomaka za 15 dana” ili “učvrstite stražnjicu za 10 dana”), kao instant-rješenja, serviraju potencijalnim vježbačicama, nastojeći na taj način doprijeti do potencijalnih vježbačica i na psihološkom nivou. Ovakav pristup, čak i kada je realiziran u cjelosti, većini ne donosi željene rezultate. Ono što takav pristup donosi jesu, najčešće, bolovi i razočaranje. Sa druge strane, elegantni, koordinirani, graciozni pokreti nisu praćeni bolom. Oni su lagani, opušteni, lepršavi, a izvode se sa osmjehom.

Za takve pokrete je potreban malo drugačiji pristup. U osnovi takvog pristupa nisu bol i patnja, nego simetrija, funkcija, balans / motorna kontrola, povezanost gornjeg i donjeg dijela tijela, postura / držanje i fluidne / tečne kretnje. Taj pristup se naziva fukncionalni trening. To je trening koji uzima u obzir neophodna znanja iz funkcionalne anatomije ljudskog tijela (da, ipak smo mi jedan složeni sistem skladno povezanih dijelova tijela), i poštuje zakone fizike (da, formula F=m*a ima itekako smisla prilikom treninga). Radi se o pristupu, koji polazi od iskustvene činjenice da potencijalna vježbačica (sportistkinja ili rekreativka), u pravilu, ne ispunjava minimalne uvjete za kvalitetno kretanje bez opterećenja, te strukturu i intenzitet treninga prilagođava takvom stanju vježbačice. Prilagođavanjem treninga individualnom stanju vježbačice koriguju se poremećaji u funkcionalnoj anatomiji (asimetrije i disfunkcije) uzrokovane svakodnevnim životom (sjedenjem, hodom u štiklama, nošenjem torbice na jednom ramenu ili na podlaktici, itd.), umanjuju se negativni efekti treninga, i značajno se unapređuje zdravlje. A to je ono što želimo, da budete zdrave, lepršave, elegantne, graciozne.

Kako bismo pomogli čitateljicama Ljepote&Zdravlja, koje žele vježbati i bolje i zdravije se osjećati, odlučili smo se upoznati vas sa minimalnim pretpostavkama za zdrave načine treniranja. Stoga ćemo u narednom periodu, na našem portalu, govoriti o tome zašto pojedine cool / in vježbe (kao npr. Burpees (marinci), ili klasični trbušnjaci) mogu da vam nanesu više štete nego koristi (drugim riječima – ako ih trenutno radite, prestanite odmah!). Takođe, saznaćete koje vježbe trenutno niste u stanju korektno izvoditi (i zašto), te na koji načim možete dovesti svoje tijelo u stanje da može ispravno i zdravo trenirati. Naučićemo vas kako riješiti probleme / bolove sa kojima se trenutno susrećete u svakodnevnom životu ,ili tokom treninga, u koljenima, kukovima, leđima, ramenima ili vratu.

Pridružite nam se na ovom interesantnom putu, koji će vas i vaše ukućane (podijelite sa njima sve što pročitate na našem portalu), u toku 2019. godine, dovesti do najnovijih dostignuća i saznanja o zdravim načinima treniranja i omogućiti da se graciozno, elegantno i bez bolova, krećete. Pratite nas, jer u narednim objavama pišemo o tome zašto ne treba raditi klasične trbušnjake, zašto marinci nisu dobri za vas, kako znati da li smijete raditi čučnjeve i iskorake, i o mnogim drugim temama.

Vaši Adnan Maljević (Mr. sci.) i @team_pfhsc

Foto: Guliver/Getty Images

Author: S. Vujanović

web-urednik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *