Categories Savjeti stručnjaka

Kako se s koronavirusom nose psihijatri, psiholozi i drugi stručnjaci? Usvojite njihove navike!

Ne morate se zaraziti vi ili neko iz porodice kako bi koronavirus ostavio traga na vašoj psihi, a sve što trebate napraviti je pratiti vijesti..

Kako bi vam pomogli lakše se nositi sa ovom situacijom, ljekari i stručnjaci su podijelili navike koje njeguju u posljednje vrijeme kako bi se lakše nosili sa situacijom…

“Vijesti gledam samo dvaput u danu”

Vijesti u vezi s koronavirusom mijenjaju se iz sata u sat i većina nas je zalijepljena za fotelje. Ovakvo će ponašanje samo pojačati osjećaj stresa. Kako kaže dr Nate Upshaw, psihijatar, potrebno je pronaći balans: “Lično pratim tok događanja tako što dva put u danu pogledam vijesti, umjesto da ih gledam cijeli dan.”

“Svako jutro izađem na sunce”

Ako želite poboljšati raspoloženje, najefikasniji način je izlazak na vazduh, na suce, a taj efekt će trajati cijeli dan.

“Šetnja dok je vani sunce je prvo što napravim ujutro jer me oslobađa stresa, vježbam hodajući, udišem svježi vazduh i to je odličan početak dnevne rutine”, pojašnjava dr Upshaw te dodaje kako se na taj način jača imunološki sistem koji je veoma važan za očuvanje zdravlja.

“Svakog dana provjeravam kako su moji najbliži”

Izolacija, esencijalni dio socijalnog distanciranja, u kratkom vremenu može uzrokovati osjećaj tuge, depresije i usamljenosti. Na sreću postoje sredstva kojima možemo pobijediti izolaciji – Facebook, Skype i ostale društvene mreže postoje zbog lakšeg povezivanja ljudi pa ih se treba iskoristiti.

“U kontaktu sam s najbližima svakodnevno uz pomoć tehnologije”, kaže Lisa Yee, lični trener iz San Diega i ističe: “Razgovor s njima mi pomaže da lakše prebrodim ovaj haos i paniku te da ostanem optimistična za vrijeme krize.”

“Učim svirati gitaru”

I samo slušanje muzike može da vas umiri, ali ako svirate instrument, u rukama vam je jak alat za mirnu glavu i duh. Ljekar Robert Williams planira ovo vrijeme iskoristiti za savladavanje novih vještima.

“Smatram kako je savladavanje novih vještina ili bavljenje hobijem važno za opuštanje i lakše nošenje sa situacijom pa sam odlučio naučiti svirati gitaru. Primijetio sam da me opušta i budi u meni kreativnost.  Ako vam se sviđa ova ideja, potražite jedan od brojnih vodiča koji će vam pomoći”, kazao je.

“Sama pripremam omiljenu hranu”

Ono što jedete može jako uticati na raspoloženje, kaže Claire Siegal, nutricionistica koja sama sebi pažljivo priprema obroke.

U danu odvoji nekoliko sati za pripremanje jela.

“Trenutno je na rasporedu pečena piletina, ljute papričice i luk koje mogu pretvoriti u buritto. Od raspoloženja zavisi šta ću pripremati, ali važno je u obroke uključiti proteine, zdrave masnoće i ugljene hidrate”, objasnila je.

“Krećem se i vježbam”

Jutarnja će fizička aktivnost ublažiti svaki osjećaj stresa tokom cijelog dana.

“Istežem se, pogledam video te pratim vježbe ili se jednostavno prošetam komšilukom. Cjelodnevno sjedenje ispred TV-a u glavi može uzrokovati osjećaj izolovanosti, pa će pomoći čak i samo malo aktivnosti”.

“Čistim kuću”

“Moj je moto – čista kuća, čiste misli”, kaže Venus Nicolino, klinički psiholog iz Los Anđelesa.

“Gledam oko sebe i razmišljam šta treba počistiti, kakav mi je nered ispod kreveta? Kad možemo kontrolisati okolinu u kojoj se nalazimo, pomaže nam skrenuti misli sa stvari na koje ne možemo uticati”, zaključuje.

“Meditiram dvaput na dan”

Meditacija djeluje kao pilula za opuštanje, a za to postoje i naučni dokazi.

“Što duže pokušavate ignorisati strah i anksioznost, duže se čvrsto držite za teške emocije, pa je teško koncentrisati se na pozitivne stvari”, kaže novinarka Jill Sherer Murray koji meditira dva puta u danu kako bi ostala prisutna u svakom trenutku.

“Ciljeve zapisujem na papiriće”

Ovih smo dana svi vezani za kompjutere, ali je važno ne prepustiti se ciklusu stalnog praćenja vijesti. Način na koji se ona snalazi jest da piše na papiriće stvari koje želi postići te ih lijepi na kompjuter.

Svi smo imali ciljeve prije ove pandemije i svi bismo i dalje trebali pokušati njih ostvariti. To nas tjera da budemo inovativni, da misli maknemo od problema cijelog svijeta i koncentrišeo se samo na naše želje.

“Gledam humorističke serije u društvu porodice”

“Dok traje vrijeme izolacije, moja porodica svake večeri organizuje zajedničko gledanje humorističkih serijala ili filmova. Na taj način provodimo vrijeme zajedno i uživamo u dnevnoj dozi smijeha – a svi znamo da smijeh jača imunološki sisitem”, zaključuje dr Rene Wellsenstein iz Njujorka.

“Tuširam se hladnom vodom”

Možda vam se ne čini kao najsjajnija ideja, ali postoje jako dokazi kako tuširanje hladnom vodom doprinosi zdravlju organima – jača cirkulaciju, imunološki sistem i poboljšava raspoloženje, a sve su to važni faktori za očuvanje zdravlja dok traje ova situacija.

““avršavam tuširanje tako da pustim nakratko hladnu vodu, a vjeruje se kako se tako jača imunološki sistem”, pojašnjava David Dolan, licencirani terapeut.

“Svakog dana napravim nešto lijepo za nekog drugog”

Pomaganje je je jedan od najboljih načina da se izvučete iz negativnih misli.

“Svakog se dana upitam kome bi danas mogla pomoći”, kaže dr Tary Marie Stejskal te dodaje: “Razmišljanje o okolini, prijateljima, porodici i saradnicima mi pomaže da zadržim širu sliku svega šta se događa.”

Izvor: ordinacija.vecernji.hr Foto: Guliver/Getty Images

Author: S. Vujanović

web-urednik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *