7 načina kako možete ublažiti menstrualne grčeve

by | 29 Novembra, 2022

Kako ublažiti menstrualne grčeve zapitala se gotovo svaka pripadnica nježnijeg spola tokom „onih dana“…

Menstrualni grčevi predstavljaju spazme mišića materice, uslijed lučenja prostaglandina – hormona koji podstiče tok menstrualne krvi. Pored toga što žene osjećaju grčeve tokom menstrualnog ciklusa, ponekad se oni dešavaju i tokom ovulacije.

Intenzitet grčeva je individualan, ali jedno je sigurno – u pitanju je neprijatna pojava koja itekako može uticati na kvalitet svakodnevnog života. Na sreću, postoji nekoliko taktika koje nam mogu olakšati bolove.

Kako ublažiti menstrualne grčeve

#1 Pratite ciklus

Praćenjem menstrualnog ciklusa možete znati kada je vreme za narednu menstruaciju. Samim tim, bićete spremne za pojavu bola i grčeva, te ćete se na vrijeme pripremiti.

#2 U prirodi je spas

Mnogo je sastojaka iz prirode koji mogu ublažiti menstrualne grčeve i bolove. Kurkuma sadrži iste sastojke kao ibuprofen i blokira upalne molekule. Cink ublažava lučenje prostaglandina, a magnezij može spriječiti nastanak grčeva. Vitamini B1 i B6 regulišu hormone i ublažavaju neprijatnost tokom menstruacije.

Vježbanje u toku menstrualnog ciklusa: Da ili ne?

#3 Tople obloge

Na bolno mjesto stavljajte tople obloge. Pored utopljavanja dekom, može vam poslužiti i plastična flaša tople vode. Toplota ublažava tenziju u mišićima, a samim tim ih i opušta.

#4 Šetajte

Iako vam u ovim trenucima vježbanje nikada ne bi malo na pamet, zapravo lagano kretanje može da ublaži bol. Stručnjaci savjetuju šetanje, kao i vježbe joge.

#5 Pazite na ishranu

U periodu pred menstruaciju i tokom ciklusa, izbjegavajte slatkiše, začinjenu hranu i alkohol. Ove namirnice utiču na nadutost i pogoršanje grčeva. Umjesto njih, konzumirajte hranu bogatu vodom kao što su višnje, celer, krastavci, lubenica, jabuke, zelena salata…

#6 Vodite računa o digestivnom traktu

Zdravi organi za varenje ublažiće grčeve. Konzumirajte probiotske namirnice (jogurt, tamna čokolada, semenke lana, cimet, voće i peršun). Ova hrana spriječit će pojavu zatvora i nadutost.

#7 Konsultujte se s doktorom

Ukoliko vam ništa ne pomogne i grčevi su nesnosni, savjet je da se posavjetujete s doktorom, koji će vam prepisati analgetike.

Isto tako, obavezno se javite doktoru ukoliko tokom menstrualnog ciklusa imate i dijareju, zatvor, mučninu, bol u donjem dijelu leđa, povraćate ili imate probleme sa mokrenjem.

 

ljepotaizdravlje.ba

dragana991 / iStock / Getty Images Plus

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.