Categories Savjeti stručnjaka

Pronađite idealan jastuk

Možete li mi pojasniti da li jastuk šteti vratnoj kičmi – ipak je ona tada iskrivljena – i je li bolje spavati bez jastuka na ravnoj podlozi. I još jedno pitanje – kakav dušek je najbolji i jesu li vodeni dušeci štetni za leđa?
Fizijatar: Svakom čovjeku potrebno je bar osam sati sna. U suprotnom se ne biste probudili svježi i odmorni, nego kao da vas je neko istukao. U ovom noćnom odmoru veliku ulogu imaju dobar i prikladan dušek te jastuk. 
 
Spavanje na mekanom, istrošenom ili previše čvrstom dušeku, te dušeku punom ulegnuća može oslabiti mišiće leđa i dovesti do iskrivljenja kičme, što izaziva bol. Takođe, može pogoršati neku već postojeću povredu leđa, pa čak i izazvati novu. Tijelo i kičma svakako trebaju prikladnu podlogu za spavanje.
 
Dušek ne smije da bude ni premekan ni pretvrd. Kičma pri ležanju na boku treba da održava fiziološki položaj. Dušek treba biti dimenzija koje omogućavaju mijenjanje položaja prema potrebi. Stručnjaci preporučuju dušeke od lateks-pjene ili zaobljene dušeke s lukom prema gore, koji prate konture tijela. Takvi dušeci bolje štite kičmu od običnih. Što se tiče vodenih kreveta, moja iskustva s istima, usmenom predajom pacijenata, nisu idealna. 
 
Spavanje, jastuk da ili ne?
Svakako DA. Pri tome treba voditi računa o tome šta imamo pod glavom kad spavamo, jer ako naš jastuk nije idealan može doći do naprezanja vrata te izazivati glavobolje, dok dugoročno može intenzivirati probleme s vratnom kičmom, posebno ako spavamo u položaju na stomaku, što povećava vjerovatnoću kompresije živca. 
 
U položaju na boku je važno da vrat bude u razini s ostatkom tijela. Jastuk ne smije da bude ni previsok ni prenizak, jer to može da optereti mišiće i živce u vratu, te uzrokuje glavobolju i bol vrata. Bolje je ipak imati jastuk nego biti bez njega (koji treba pratiti zakrivljenost kičme). Da bi se popunila praznina između vrata i ramena – jer želimo da spriječimo naprezanja vrata – možemo urolati nešto u obliku valjka (peškir) i tako stvoriti potporu. Svakako je važno da ne bude previsok jer u ležećem položaju može da utiče loše na vaše disanje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *