Kako da sastavite mail na koji ćete sigurno dobiti odgovor?

by | 10 Januara, 2016

Ukoliko ne želite da pišete uzaludne mailove, na koje niko ne odgovara, otkrivamo vam par trikova…

ThinkstockPhotos-86524989

U zavisnosti od toga čime se bavite dnevno možete primiti između nekoliko i nekoliko stotina e-mail poruka. Ali, isto tako tokom dana vjerovatno pošaljete velik broj poruka. Na neke od tih e-mailova dobićete odgovor odmah, ali neke će ostati nepročitane.

U čemu je problem?

Proteklih nekoliko godina razvila se, možemo slobodno reći, prava nauka oko pisanja pravog naslova e-maila koji će vam povećati šanse da neko otvori tu poruku i odgovori vam na nju.

Iako postoje različiti pristupi, u zavisnosti od toga da li šaljete e-mail poznatom ili nepoznatom primaocu, svi se slažu u jednom – kako biste osigurali da vam e-mail otvore naslov vam mora biti kreativan, provokativan kako bi privukao pažnju i, naravno, informativan.

Kad god pišete naslov e-maila, pogotovo nudite li nekome svoje proizvode ili usluge, morali biste na umu imati ovih 5 pravila…

1. Radoznalost

Morate probuditi radoznalost kod primaoca i osjećaj da će propustiti nešto ako ne kliknu na vašu e-mail poruku. Postavite im neko pitanje koje će ih zainteresovati.

Primjeri:

# Da li ste već kupili božićne poklone?

# Poreske olakšice – na šta imate pravo?

# Potrebna vam je pomoć? Mi smo tu za vas!

2. Hitnost

Ukoliko želite da dobijete odgovor na svoj e-mail onda je potrebno da u primaocu probudite osjećaj hitnosti, želju da vam odmah odgovore.

Primjeri:

# Ostalo je još sedam dana do…

# Iskoristite priliku – još samo 10 dana

# Reagujte odmah i…

3. Relevantnost

Razmislite o tome kome šaljete e-mail i koliko je ono što nudite relevantno za tu osobu ili kompaniju. Ako dobro odaberete primaoce, veće su vam šanse da će neko iz te kompanije otvoriti i odgovoriti na tu poruku.

Primjeri:

# Najbolja mjesta za poslovni ručak u Beogradu

# Toneri za vaš štampač – nemojte ostati bez mastila

# Pokrenite vaš biznis

# Organizujte božićni prijem na vrijeme

4. Vrijednost

Informacija koju šaljete u e-mail poruci uvijek mora nositi neku dodanu vrijednost za primaoca, ali i garantovati da će dobiti upravo ono što mu treba. A naslov je najbolje mjesto da to istaknete.

Primjeri:

# 3 savjeta za bolje poslovanje

# Uštedite 25% na poslovnim putovanjima

# Novim pristupom do novih klijenata

# Dobar partner – bolji rezultati

5. Emotivnost

Vjerovali ili ne, ali ukoliko ubacite i malo emocija u naslov e-maila, veća je vjerovatnoća da će primaoc otvoriti vašu poruku i odgovoriti na nju.

Primjeri:

# Svi propadaju – vi budite uspješni

# Marketing vam je loš – vrijeme je za promjenu

# Riješite se prošlosti i zakoračite u 21. vijek

# 10 minuta dijeli vas od uspjeha

Vodite računa da vam naslov e-mail poruke ne bude dugačak. Prema nekim istraživanjima, poruke čiji je naslov imao između 28 i 39 karaktera najčešće se otvaraju. To znači da ćete morati biti kreativni i sažeti.

Takođe, pokušajte sa “marketinškim trikovima” poput ostavljanja praznog naslova. Prema nekim istraživanjima, e-mail poruke bez naslova otvaraju se nešto češće nego one s “lošim” naslovom. Ali, vodite računa da takav “trik” ne koristite često i kod istog primaoca, a i neki e-mail filteri podešeni su da takve poruke automatski šalju u “smeće”.

Ukoliko prodajete neki proizvod, pokušajte u naslov e-maila ubaciti i broj. Marketinški stručnjaci kažu da se broj ističe među riječima i tako privlači pažnju primaoca. Naravno, nemojte ubacivati nasumične brojeve već povežite ono o čemu pišete u naslovu sa sadržajem poruke.

ThinkstockPhotos-452416347

Ponekad je dovoljna i samo jedna riječ. Naime, tokom svoje predizborne kampanje, američki predsjednik Barack Obama potencijalnim donatorima i biračima obratio se e-mailom u čijem je naslovu stajala samo jedna riječ – “Ej (Hey)”. Poruka je privukla pažnju ne samo primaoca, već i marketinških stručnjaka koji su ostali iznenađeni činjenicom da samo jedna riječ može promijeniti cijelu kampanju. Takav, neočekivani naslov može privući pažnju primaoca i podstaći njihovu radoznalost da saznaju šta se skriva iza te jedne riječi. Ali, budite oprezni. Loše odabrana riječ može izazvati potpuno suprotnu reakciju i rezultirati brisanjem vašeg e-maila bez otvaranja.

Sad kad ste pročitali ove savjete, spremni ste za pisanje dobrog, upečatljivog, informativnog e-mail naslova koji će podstaći primaoca da vam odgovori. Ako ne uspijete iz prve, nemojte se obeshrabriti. I najbolji marketinški stručnjaci isprobavaju različite verzije naslova prije nego što dobiju rezultat kojim su zadovoljni.

Zato, eksperimentišite i otkrijte koja formula najbolje funkcioniše za vas.

Izvor: Life content
Foto: GuliverThinkstock