5 načina da podignete djeci imunitet u sezoni virusa

by | 17 Marta, 2024

U svakodnevnom okruženju djeca su izložena velikom broju bakterija i virusa zbog čega boravak u zatvorenim prostorijama i igra s vršnjacima mogu uzrokovati širenje i učestalu pojavu različitih infekcija

Jačanju imunog sistema možete pridonijeti primjenom nekoliko savjeta stručnjaka i tako osigurati zaštitu od raznih mikroba koji negativno utječu na zdravlje djeteta.

#1 Unos tekućine

Pobrinite se da vaše dijete unosi dovoljnu količinu tekućine u svakodnevnoj prehrani i to u obliku prirodnih voćnih sokova bogatih vitaminima, vode ili mlijeka. Ono što trebate izbjegavati su pića s visokim udjelom umjetnih sladila ili šećera te gazirane napitke.

Konzumacijom šećera se smanjuje funkcija i broj bijelih krvnih stanica koje pomažu u borbi s raznim infekcijama i tako povećavaju efikasnost imunološkog sustava. Kad vas sljedeći put dijete lijepim pogledom moli za čokoladicu više, razmislite dvaput. Šećer je odgovoran i za druge bolesti uključujući srčane probleme i dijabetes, a umjesto proizvoda s visokim udjelom šećera radije svom djetetu ponudite voćni jogurt ili voće. Na taj ćete način pridonijeti jačanju imuniteta i obrani od raznih infekcija.

#2 Nezasićene masne kiseline

Djetetovom tijelu je potrebna određena količina nezasićenih masnih kiselina kako bi moglo ostati zdravo. One djeluju na jačanje imuniteta povećanjem aktivnosti bijelih krvnih stanica, a k tome štite tijelo za vrijeme reakcije na infekciju. Losos i tuna su ribe koje su prirodno bogate omega-3 masnim kiselinama, a osim njih, omega-3 kiselinama je bogato i laneno ulje koje se može dodati u zobenu kašu ili žitarice.

Esencijalne masne kiseline su zastupljene i u orašastim plodovima kao što su pistacije, lješnjak ili orah. Djeca koja konzumiraju pola šoljice lanenog ulja na dan imaju puno blaže respiratorne infekcije od ostalih.

#3 Prirodni preparati 

Postoje i prirodni preparati koji mogu pomoći kod jačanja imunog sistema djeteta, a posebno se preporučuje biljka ehinaceja koja djeluje stimulirajuće na imuni sistem i ima protuupalno i antivirusno djelovanje. Ova biljka utječe na povećanje broja leukocita u krvi i pojačava fagocitozu bakterija i toksičnih tvari u organizmu od strane makrofaga i granulocita djelujući protuupalno.

Uz ehinaceju jačanju imuniteta doprinosi i konzumacija matične mliječi koja potiče regeneraciju svih stanica u tijelu, a najbolji je kolostrum koji se stvara u majčinim prsima. Svi ti dodaci mogu se pronaći u oblicima koji su djeci prihvatljivi i zato se preporučuje njihova konzumacija od najranije dobi. Od ranog uzrasta poželjna je i rekreacija jer u velikoj mjeri može pridonijeti i jačanju imuniteta. Umjerena fizička aktivnost potiče proizvodnju bijelih stanica, a boravak na svježem zraku je najbolji za jačanje djetetova imuniteta.

#4 San

Dovoljno sna utječe na fizički i psihički razvoj djeteta, a odgovarajuća količina sna pomaže i kod održavanja zdravlja i obrane od infekcija. Loš san može smanjiti otpornost organizma i povećati pojavu infekcija.

#5 Uravnotežena prehrana

Zdrav i jak imuni sistem osigurava i uravnotežena prehrana, a nutritivni nedostaci povećavaju osjetljivost na bakterije i viruse zbog čega se preporučuje u svakodnevnu prehranu uvrstiti svježe povrće i voće, sjemenke, cjelovite žitarice, orašaste plodove i grah. Namirnice koje doprinose jačanju imuniteta su jagode, papaja, borovnica, mango, češnjak, rajčica, slatki krompir, mrkva, tikvice, limun, banane, dinja, marelica, grejp, luk, brokula, špinat, kelj i mahune.

Sve te namirnice sadrže visoku razinu minerala, antioksidansa, vitamina i enzima koji jačaju imunitet. Preporučuje se i konzumacija žutog povrća jer sadrži karotenoide koji su prirodna tvar za poticanje rada imunološkog sustava te proizvodnju bijelih krvnih stanica.

Na tržištu se nalaze i razni probiotici namijenjeni djeci, a jačaju imunitet tako da pomažu uspostavljanje ravnoteže između loših i dobrih bakterija te poboljšavaju ili povećavaju fagocitozu koju bijele krvne stanice koriste za onesposobljavanje bakterija. U organizam je potrebno unositi i što više vitamina D, cinka, vitamina C, vitamina E i selena.

Chia sjemenke: Donosimo ideje za recepte i benefite ovih zdravih sjemenki

 

ljepotaizdravlje.ba

iStock via Getty

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.