Categories Prevencija i liječenje

Zbog hormona trpi cijelo tijelo

Često ste umorni, neraspoloženi i razdražljivi? Možda je razlog u hormonima – biosupstancama od kojih zavisi kako ćemo se osjećati i ponašati. Ako ih nema dovoljno, dolazi do poremećaja u organizmu, metabolizam i rad organa odvijaju se usporenim tempom. Hormoni su jedini pokazatelji na osnovu kojih svaka ćelija organizma zna šta u kom trenutku treba da uradi.

W

Tokom života mnogo puta prolazimo kroz hormonalne promjene, a one pogađaju gotovo sve organe i funkcije u tijelu: od raspoloženja do seksualne i mentalne funkcije. Na sreću, kad se hormoni uzbune javljaju se određeni simptomi koje treba prepoznati, jer pravilnom ishranom i navikama može da se ponovo uspostavi ravnoteža.

STALNO GOJENJE. Ako gomilate kilograme i pored toga što pazite šta jedete i redovno trenirate i šetate, moguće da je došlo do poremećaja u radu hormona. Situaciju možete da popravite tako što ćete promijeniti određene navike u ishrani: izbacite šećer i proizvode od pšeničnog brašna.

NESANICA. Ako stalno patite od nesanice i imate problem sa uspavljivanjem, vrlo često su hormoni krivci za takvo stanje. Pokušajte da svake večeri ležete u isto vrijeme, i da unosite manje masnu hranu pred spavanje. Vježbajte jogu.

HRONIČAN STRES. Konstatan stres „troši“ nadbubrežnu žljezdu, a posljedica je smanjen nivo progesterona i drugih važnih hormona. Ako već ne možete da se oslobodite stresa pokušajte da ga redukujete pravilnijom i redovnijom ishranom i vježbanjem.

ZNOJENJE. Ako su vam plahte, a posebno jastučnica vlažni kad se probudite ujutru, to je vrlo vjerovatno posljedica neizbalansiranih hormona. I iznenadni talasi vrućine i znojenja tokom dana signal su da su se hormoni uzbunili. Svakodnevno zapisujte šta jedete i pijete, kako se osjećate, i koje situacije vas uzbuđuju i podižu temperaturu tijela. Kad utvrdite šta vam prouzrokuje pretjerano znojenje, pokušajte da popravite ili izbjegavate takve situacije.

ŽUDNJA ZA HRANOM. Prejedanje i stalna želja za hranom, čak i poslije unetog obroka indikator su nedostatka nekog hormona. Izlaz je opet u ishrani, ali promjenjenoj: izbacite šećere, mliječne i proizvode od žitarica, alkohol i napitke sa kofeinom.

DEPRESIJA. Neraspoloženje bez razloga ili osećaj odbačenosti vrlo često su pratioci hormonalne neravnoteže. Ako ne postoje klinički razlozi depresije, to znači da svoje telo ne hranite dobrim namirnicama.

UMOR. Umorili ste se još na početku dana ili ste usporeni na poslu? Razlog su opet, hormoni. Rješenje je naravno u ishrani: izbacite proizvode od pšenice, a potražite savjet nutricioniste kako da unosite dovoljno hranljivih materija u organizam.

NIZAK LIBIDO. Ovo je jedan od najupadljivijih znakova da nešto sa hormonima „ne štima“. Smanjenje želje za seksom ide ruku podruku sa nesanicom i nedostatkom sna. Zato, popravite navike spavanja i dopunite ih zdravim navikama u ishrani.

PROBLEMI SA VARENjEM. Usporen metabolizam i pražnjenje crijeva, česte opstipacije takođe mogu da ukažu na manjak hormona. Spas je opet u promjenama u ishrani, redovnim obrocima i namirnicama koje „hrane“ tijelo i mozak.

Izvor: novosti.rs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *