Categories Vodič do zdravlja

TEST: Koliko ste zaista zdravi?

Riješite jednostavan, interaktivan test i saznajte sve ono što vam nijedna vaga ili mjerač pritiska neće pokazati

Organizam je savršeno kompleksna struktura i to što ste provjerili krvnu sliku ili izmjerili pritisak ništa ne mora pouzdano reći o vašem zdravlju. Naročito kod mladih osoba, značajniji problemi se ne moraju uvijek jasno ispoljiti nakon urađene laboratorijske analize. No, u trenutku kada se jave, možda ste već zakasnili i problem može postati ozbiljniji i veći. Zbog toga smo zamolili stručnjake da sastave jedinstven test za provjeru zdravstvenog stanja. Nije potrebna bilo kakva analiza, samo vaš iskren odgovor. Krenimo…

Priznajte, koliko puta ste prošle sedmice jeli van kuće, bez obzira na to da li je riječ o doručku, ručku ili večeri?

0-5
Na pravom ste putu
Kada sami pravite obroke kod kuće, lakše možete kontrolisati i uticati ne samo na broj unijetih kalorija već i na sastojke kao što su mast, šećer, brašno i so, kao i veličinu porcije. Logično. S druge strane, možda niste ni razmišljali o tome da ste obrokom van kuće zaista osuđeni na mnogo kaloričnija jela od onih koje biste napravili u svom domu. No, ukoliko ipak morate da jedete u restoranu, vodite računa o tome da uvijek poručite jelo s mnogo povrća i komadom nemasnog mesa (piletina, ćuretina…).

6-13
Ako nastavite ovim tempom, postoji velika šansa se udebljate
Žene koje često jedu van kuće u prosjeku svakodnevno unose 288 kalorija više u odnosu na one koje nemaju tu naviku. U danima kada ste do guše zatrpani poslovnim obavezama i nemate vremena da ponesete hranu pripremljenu kod kuće, savjetujemo vam da dobro razmislite prije naručivanja porcije u restoranu. Naš prijedlog je lagana supa ili čorba, meso ispečeno na žaru, kao i porcija svježe, sezonske salate.

14+
Ok, vrijeme je za ozbiljan razgovor…
Ne samo da svakim nezdravim obrokom unosite tonu nepotrebnih masti i kalorija u organizam, već mu uskraćujete sve potrebne vitamine i minerale za normalno funkcionisanje. Prema jednoj studiji američkih istraživača, ljudi koji se gotovo svakodnevno hrane u restoranima, generalno mnogo manje konzumiraju voće, žitarice od cijelog zrna, narandžasto i tamno zeleno povrće… Naš savjet je da napravite dovoljno žitarica za tri dana i ujutru prije nego što izađete iz kuće samo ih malo podgrijete i – eto zdravog doručka!

Koliko puta dnevno popijete čašu soka, šolju zaslađene kafe ili nekog drugog slatkog napitka?

0
Svaka čast! Slatki napici ne bi trebalo uopšte da se nađu na vašem dnevnom meniju. Tačka.

1 Dobro, nije strašno, ali nije ni za pohvalu
Slatki napici veoma su kalorični, a kad ih popijete, izazivate nagli skok insulina. Upravo to dovodi i do pada energije tokom dana, ali i pojačane želje za slatkim. Ako već ne možete da im se oduprete, pokušajte da tu količinu svedete na litar sedmično.

2+ Rizična grupa
Višestruke studije pokazuju da žene koje redovno piju sokove i druge slatke napitke imaju 30% više šansi da obole od dijabetesa tipa 2, za razliku od onih koji nemaju tu naviku. Ako osjetite snažnu želju za slatkim napitkom, umjesto da posegnete za sokom, radije u flašicu s vodom dodajte malo cijeđenog limuna, narandže ili limete.

Pokušajte da se prisjetite da li ste bili dobro ili loše raspoloženi juče u 9 h, 13 h, 18 h i 21 h. Sada napravite odnos pozitivnih prema negativnim emocijama tokom jučerašnjeg dana. Koji je rezultat?

3:1 – sretni ste!
Odlična vijest jer istraživanja pokazuju da što je neko sretniji – jači mu je imunološki sistem.

1:1 – promjenjivog ste raspoloženja!
Pokušajte da unesete u svakodnevicu malo više sadržaja koji vas čine sretnom i zadovoljnom. Na primjer, uživajte u kraćoj igri sa svojim psom, okupite prijatelje na večeri i kartanju, čavrljajte s prijateljicom tokom zajedničkog ručka…

1:3 – imate poteškoća!
Česta neraspoloženja i negativan životni stav povećavaju rizik od brojnih bolesti. Ukoliko vam je loše raspoloženje gotovo svakodnevica, ono može uticati na vaš posao, san, veze s ljudima. Savjet je da potražite pomoć psihoterapeuta kako biste pronašli adekvatno rješenje za sve probleme koji vas tište.

Možete li 30 sekundi da stojite na jednoj nozi, ali zatvorenih očiju?

DA
Imate veoma oštar um

Za koordinaciju pokreta zadužen je mozak, pa ukoliko ste uspijeli da održite balans na jednoj nozi zatvorenih očiju – stanje vašeg uma je odlično.

NE
Potreban vam je mentalni podsticaj

Istraživanja pokazuju da zdrave, mlade osobe treba bez poteškoća da uspiju 30 sekundi da stoje na jednoj nozi zatvorenih očiju. Ipak, problem s balansiranjem može biti usko povezan s većim rizikom od srčanog udara. No, nemojte da vas to uplaši. Postoji nekoliko načina da poboljšate balans. Vježbajte jogu, plešite ili radite vježbe za jačanje bicepsa uz tegove – dok stojite na jednoj nozi. Bilo koja aktivnost koja stimuliše propriocepciju (sposobnost organizma da voljno ili refleksno preopznaje položaje tijela i dijelove tijela u prostoru i vremenu) jeste dobrodošla.

Budite iskreni: je li seks IKADA bolan i neprijatan?

NE
Odlično, možete biti bezbrižni

Čak i da vam se povremeno desi neprijatnost – nemate razloga za brigu. Međutim, alarmantna je situacija ukoliko vam se javi bol od kojeg ste jauknuli ili se trznuli.

DA
Ovo nije OK

Pokušajte da prepoznate problem. Nekada se bol javlja jer vagina nije dovoljno vlažna, ali ponekad to može ukazati na ozbiljniji problem, poput endometrioze, upale i ciste na jajniku ili infekcije urinarnog trakta. Svakako zakažite pregled kod svog ginekologa. Zaslužujete dobar seks!

Stanite uspravno i pogledajte dolje. Da li od svog stomaka možete vidjeti prste a da se ne morate saginjati glavom unaprijed?

DA
Dobra vijest za vaše srce

Da li znate da mast koja oblaže organe povećava rizik od bolesti srca, dijabetesa i kancera?

NE
Rizik po vaše srce!
Žene čiji obim struka iznosi više od 88 cm imaju dvostruko veći rizik od smrti kao posljedice bolesti srca ili kancera u poređenju s vitkijim damama, rezultati su najnovije studije američkih istraživača. Dobra vijest? Salo na stomaku možete pobjediti izbalansiranom ishranom i redovnim vježbanjem. Potrudite se da izbjegavate namirnice s dodatkom fruktoze i transmasti, jer one dodatno podstiču stvaranje masnih naslaga. Osim toga, stres je jedan od okidača za nastanak sala, pa vam preporučujemo da pronađete tehniku za svakodnevno opuštanje koja će vam pomoći da se lakše izborite sa svakodnevicom.

Da li vam desni krvare kad perete zube?

NE
Oralna higijena za peticu

Ukoliko su vam desni svijetloroze boje i ne primjećujete da krvare dok perete zube, znak je da su one zdrave.

DA
Znak za uzbunu

Krvarenje desni može biti uzrok upale (gingivitis), a ukoliko je ono dugotrajno – može biti posljedica ozbiljnih bolesti poput raznih trombocitopenija ili još mnogo težih obolenja. Posjeta stomatologu je obavezna, a savjet stručnjaka je i da svakodnevno, prije odlaska na spavanje i pranja zuba, koristite zubni konac za čišćenje.

Izvor: lifecontent

Author: S. Vujanović

web-urednik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *