Danijela Jokić Vaislay: Kako da pojednostavite svoj život i reducirate ‘nepotrebni’ stres

by | 19 Oktobra, 2022

Danijela Jokić Vaislay, life coach, u novoj kolumni za www.ljepotaizdravlje.ba odgovara na pitanje kako da pojednostavite svoj život i reducirate ‘nepotrebni’ stres

Svakodnevna žurba, buka, multitasking, saobraćajna gužva, čekanje u redovima, prenatrpan raspored, previse obaveza, konstantne notifikacije na telefonu, zatrpan e-mail inbox, brdo papirologije, mnoštvo odluka koje moramo donijeti – stresori su sa kojima smo svakodnevno suočeni.

Mnogo je stresnih faktora na koje ne možemo utjecati, no možemo donijeti odluku da živimo svjesnije, te promijenimo ono na što možemo utjecati – eliminirati, delegirati ili automatizirati aktivnosti koje nam oduzimaju dragocjeno vrijeme i kreiraju dodatni (‘nepotrebni”) stres. 

Kako da pojednostavite svoj život i reducirate nepotrebni stres

1. Eliminirajte neproduktivne aktivnosti

Odredite kako možete reducirati vrijeme koje trošite na neproduktivne aktivnosti. Koje aktivnosti možete delegirati drugima? Od koga možete zatražiti pomoć? Na primjer, možete li ostaviti djecu jedan dan kod bake i djeda, ili unajmiti baby-siterku, kako biste se stigli posvetiti novom projektu na poslu, posjetiti sat yoge ili pilatesa, učiti novi jezik, provesti romantično vrijeme s partnerom, ili se prijaviti za edukaciju koja vam treba da biste radili svoj posao iz snova ili profesionalno napredovali? Možete li si priuštiti kućnu pomoćnicu ili kupiti perilicu za posuđe, kako biste imali više vremena da se posvetite sebi, svojim ciljevima i svome zdravlju? Možete li se bolje organizirati pri kupovini namirnica i kuhanju? Možete li bolje organizirati svoj radni i životni prostor, tako da vam je lakše pronaći potrebnu dokumentaciju, pomagala za rad, kozmetičke preparate, odjevne predmete, namirnice za kuhanje, potrepštine za čišćenje, i sl.?

Što možete eliminirati što vam oduzima dragocjeno vrijeme? Odjaviti se sa newsletter-a koje redovito ne čitate? Donirati odjeću i koju više ne koristite, a koje trebate redovito (pre)slagati? Koja vas druženja više ne ispunjavaju? Kojim biste aktivnostima mogli reći ‘Ne’, kako biste imali više vremena za stvari koje vas uistinu ispunjavaju? 

Šta možete automatizirati, što vam oduzima vrijeme? Možete li obavljati kupnju online? Možete li plaćati račune, ili pretplate na omiljene magazine online? Možete li download-ovati neku aplikaciju koja vam čini život jednostavnijim i pomaže vam da se organizirate bolje? Možete li investirati u neku bolju opremu ili software, koji će vam pomoći da budete produktivniji u radu?

2. Eliminirajte nered i organizirajte svoj životni i radni prostor

Pospremite vaš prostor i ormare, ostave, kuhinju, radni sto i dokumentaciju, kako biste mogli biti produktivniji i kako ne biste trošili dragocjeno vrijeme na traženje odjevnih predmeta, dokumenata,  ključeva… Organizirajte sve tako da je pregledno i da vam je lako pronaći ono što tražite.

Pročitajte i… Kako bolje organizovati svoje vrijeme i redukovati stres

Minimizirajte namještaj u vašem prostoru i vaše ormare, kako biste si pojednostavili proces održavanja i čišćenja doma i proces odabira što obući svakoga dana. Prakticirajte (koliko je to moguće) svjesni konzumerizam i kupujte svjesnije, predmete boljeg kvaliteta, koji vam stvarno trebaju i koje ćete voljeti koristiti, kako biste dugoročno izbjegli nagomilavanje stvari u domu koje vam ne trebaju. 

3. Planirajte aktivnosti koje trebate obaviti i svoje vrijeme 

Ja često kažem svojim klijentima da aktivnosti ‘ako nisu zapisane i planirane, neće biti ni odradene’. Planiranje vremena je jako važno, jer nam može pomoći da realistično uvidimo koliko nam vremena treba za koju aktivnost i da imamo vizualni pregled aktivnosti koje trebamo odraditi tijekom dana. Postavljanje ciljeva za dan i planiranje vremena je jedna od aktivnosti koja je čak i mojim najzauzetitjim klijentima, koji su bilo pod jako velikim stresom, pomogla da pojednostave svoj život i bolje organiziraju svoje vrijeme. 

Dobar planer vam može mnogo pomoći u planiranju vremena, a danas se mogu kupiti i multifunkcionalni planeri, koji imaju i funkciju i mini dnevnika, sa predviđenim rubrikama za postavljanje ciljeva, pozitivne afirmacije i motivacijske citate, pisanje zahvalnosti, praćenje unosa vode, sati sna i fizičke aktivnosti za dan i sl.

Ovisno o tome jeste li osoba koja mnogo vremena provodi na telefonu, laptopu i internetu i mnogo putujete, ili volite pisati dnevnik i printani planer, nositi planer u torbi i držati ga na radnom stolu, odaberite planer ovisno o tome što je za vas idealan izbor. Odaberite planer koji odgovara vama, vašim navikama i onome što želite u njega da bilježite. Važno je da u planer ne bilježite samo poslovne obaveze, već i da planirate i vrijeme za obitelj i prijatelje, vrijeme za sebe i svoj osobni rast i razvoj, vrijeme za odmor i brigu o sebi i svome zdravlju. 

4. Fokusirajte se na ono na šta mozete utjecati

Imajte na umu da bez obzira što ne možete promijeniti stvari koje nisu u vašoj kontroli, možete odlučiti kako ćete na reagirati na iste i raditi na tome da eliminirate stresne faktore na koje možete utjecati. Ako osjećate da vam je potrebna podrška i pomoć  procesu reduciranja stresa i organiziranju vašeg života i vremena možete potražiti stručnu pomoć life coach-a (životnog trenera). 

 

Više o Danijeli i njenom radu možete pročitati
na stranici: www.danijelajokicvaislay.com
Instagramu: danijela_lifecoach
Facebook: danijelajv

 

ljepotaizdravlje.ba

nd3000 / iStock / Getty Images Plus

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.