Pet savjeta za one koji žele da smršave hodanjem

jun 24, 2020 Vodič do zdravlja

Hodanje je jedna od najlakših fizičkih aktivnosti kojom možemo oblikovati tijelo, a da pritom i nemamo osjećaj da vježbamo!

Međutim, hodanje ne utiče samo na naš fizički izgled nego ima i niz drugih prednosti. Prije svega, hodanje može drastično umanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti, smanjiti pretilost koja pak onda sa sobom povlači i smanjenje mogućnosti za razvijanje bolesti poput dijabetesa.

Redovno hodanje takođe pomaže u održavanju tjelesne težine koju želimo, ali i u održavanju našeg mentalnog zdravlja, kada su u pitanju anksioznost i depresija.

Sve ovo sasvim je dovoljno da u svoju dnevnu rutinu uvrstimo hodanje, a kako je izležavanje na plaži iza ugla, postoji nekoliko trikova uz koje ćemo istinski uživati u njemu i ubrzati željene rezultate, pa čak i gubitak kilograma.

#1 Pronađite savršenu rutu

Da bi hodanje postalo uživanje, a ne nužno zlo, potrebno je pronaći rutu za hodanje koja će odgovarati vašim potrebama i koja vam neće oduzimati previše vremena na dolazak i odlazak od kuće do nje. Bilo da živite u gradu ili na selu, moguće je pronaći onu koja vam najviše odgovara. Pritom je važno da se osjećate ugodno u svojoj koži, a ne da razmišljate o tome gledaju li vas ljudi iz okolnih kafića i slično.

Ako se volite osamiti, svakako birajte mjesta uz rijeke, jezera ili u parkovima, a ako vam ne smeta gradska vreva, trčati šetati i uz same ceste. Međutim, u potonjem slučaju imajte na umu da morate dodatno paziti na sebe, naročito na pješačkim prelazima, a muzika u ušima i nije najbolje rješenje kada je u pitanju sigurnost i reagovanje na podražaje iz okoline.

#2 Uzimajte dovoljno tekućine

Mnogi početnici zadaju si prevelik zalogaj jer misle da je to ipak “samo obično hodanje”, a ne fizička aktivnost. Međutim, to ne može biti dalje od istine, a kada to shvate, redovno sa sobom na hodanje nose bocu vode. No razmislite o tome jeste li ikada vidjeli iskusnog trkača ili hodača da stalno pijucka vodu tokom vježbe? Ne.

Ključ uspjeha je u tome da se treba hidratizovati tokom čitavog dana, a posljednje dvije čaše prije samog čina popiti sat do pola sata prije nego što se uputite van. Kada se vratite, popijte čašu vode kako bi tijelo nadoknadilo izgubljenu tekućinu znojenjem. Izbjegavajte uzimanje vode tokom samog hodanja (osim ako se radi o zaista dugoj kilometraži) jer ćete samo imati poriv za odlaskom na toalet, što je vrlo nepraktično kada smo napolju. Vrijedi napomenuti i da je potrebno izbjegavati bilo kakve zašećerene sokove.

#3 Kvalitetna oprema

Hodanje (ili lagano trčanje) je jedna od sportskih aktivnosti u kojima ne treba uložiti mnogo u opremu. Ali ono što je nužno svakako su kvalitetne patike. Manje je važno što ćete imati obučeno, a pritom mislimo na markiranu odjeću, ali bez kvalitetnih patika koje pružaju podršku nogama, kičmi i čitavom tijelu, zaista se ne može.

Preporučuje se i da broj patikai za hodanje i za trčanje bude za jedan veći od onog koji inače nosite, a nužni su i prozračni materijali, jer je to vrijeme kada se pojačano znojimo. U specijalizovanim trgovinama sportskom opremom preporučiće vam najbolje patike u zavisnosti od toga šetate li na asfaltu ili u prirodi, pa svakako to napomenite pri kupovini.

#4 Pripazite na tehniku izvođenja

Samo hodanje je vrlo prirodna aktivnost koja ne iziskuje posebne vještine, ali određeno držanje i forma mogu uticati na rezultate mršavljenja hodanjem. Fokusirajte se na to da bradu i ramena držite u što je moguće ravnijem položaju. Vaš trup mora biti aktiviran (preporučuje se i da barem povremeno uvučete stomak kako biste aktivirali trbušne mišiće), a vaša leđa moraju biti ravna. Ono što je najvažnije, vaši gluteusi moraju biti uključeni u svaki napravljeni korak pa imajte na umu to da ih stežete tokom hodanja.

#5 Postavite realan cilj i držite se njega

Koliko kilometara možete napraviti šetnjom od pola ili jednog sata? Za početak, počnite s time da u pola sata pokušate prijeći 2,5 km, te 5 km za sat vremena. Time se vaša prosječna brzina kreće oko 20 minuta po kilometru. Jednom kada probijete tu granicu, postavite još veći cilj i tako sve dok ne budete u potpunosti zadovoljni.

Dodatni savjet: Kako biste pratili svoj napredak, uključite svu moguću tehnologiju koja nam je danas na raspolaganju – od mobilnih aplikacija do pametnih satova i narukvica – sve one mogu mjeriti korake, prijeđenu kilometražu, otkucaje srca i potrošene kalorije, a tako ćete najbolje znati na čemu ste.

Izvor: zadovoljna.dnevnik.hr

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.