Avokado vs. maslinovo ulje – koja je razlika i koje je zdravije?

by | 23 Novembra, 2022

Avokado ili maslinovo ulje, zanimalo nas je koja je razlika i koje je zdravije. U nastavku pročitajte šta smo saznali

Svako ko se i malo bavio zdravom ishranom zna razliku između zdravih i nezdravih masti. Dodavanje zdravih masti esencijalno je za izbalansiranu ishranu i zdravlje. Međutim, danas u ponudi imamo mnoga biljna ulja, a u tom izboru, nekako prednjače ulje avokada, kao i maslinovo ulje. A znate li koja je razlika, te koje je ulje zdraviji i poželjniji izbor? U nastavku ćemo raščlaniti razlike između avokado i maslinovog ulja, tako da možete napraviti najbolji izbor za svoje prehrambene potrebe.

Avokado ili maslinovo ulje?

Neka od najnezdravijih industrijskih biljnih ulja jesu ulje suncokreta, soje i kukuruza koja su sveprisutna u prerađenim grickalicama i prelivima za salatu. Sa druge strane, neka biljna ulja imaju brojne benefite po naše zdravlje.

Masti i ulja iz namirnica i drugih visokokvalitetnih izvora mogu da stabilizuju naš metabolizam, održavaju nivo hormona ujednačenim, njeguju našu kožu, kosu i nokte i održavaju dobro funkcionisanje tijela. Ali, važno je biti oprezan sa bilo kojim uljem koje je rafinisano, odnosno  „prerađeno„ te koje kvari sastav ulja i dodaje nezdrave nusproizvode.

Važno je koristiti kvalitetna, nerafinisana ulja. Želite da tražite brendove koji uzgajaju i beru svoje biljke sa integritetom, hladno cijede ulje i prave zaista nerafinisan proizvod. Izbjegavajte rafinisano ulje avokada i maslinovo ulje, jer se obrađuje uz pomoć visoke toplote i hemikalija.

Konzumiranje pravih ulja može pomoći našim tijelima da bolje apsorbuju ljekovita svojstva hrane. Zdrave masti, poput onih koje se nalaze u avokadu i maslinovom ulju, pomažu u apsorpciji esencijalnih hranljivih materija rastvorljivih u mastima u vašim obrocima.

Šta je avokado ulje?

U pitanju je hladno cijeđeno ulje avokada. Ovo voće se bere, guli, a zatim gnječi, te se onda ekstrahuje ulje, procesom hladne prese. Ulje avokada bogato je antioksidantima i oleinskom kiselinom i posebno ima benefite po zdravlje mozga i kože. Isto tako, ovo ulje povoljno djeluje na kardiovaskularni sistem i sprečava rizik od kancera.

Ovo ulje ima tačku dimljenja na 271 stepen Celzijusa, te je idealno za prženje i kuhanje.

Kada birate ulje avokada, odlučite se za organsku sortu i uvjerite se da je „nerafinisano i hladno cijeđeno“. Pored toga, uvjerite se da je ulje od avokada zelene boje, jer žuta boja ukazuje da je ulje rafinisano.

Kako se slažu retinol i vitamin C i smijemo li ih koristiti zajedno?

Šta je maslinovo ulje?

Kao što znamo, ovo ulje nastaje procesom hladnog presovanja maslina, koje se prethodno čiste i gule. Najzdravije je ekstra djevičansko maslinovo ulje, koje je povezano s sprečavanjem rizika od kancera i kardiovaskularnih bolesti. Isto tako, ovo ulje ima antiupalna i antioksidantna svojstva, podržava imuni sistem, kao i zdravlje srca i mozga.

Maslinovo ulje se uglavnom sastoji od oleinske kiseline, mononezasićene masti koja je povezana sa prevencijom raka i kardiovaskularnih bolesti 2 i ima snažno antiinflamatorno svojstvo. Maslinovo ulje takođe sadrži biljna jedinjenja koja se zovu polifenoli za koja se pokazalo da isporučuju antiinflamatorna i antioksidativna svojstva. Istraživanja također pokazuju da ova jedinjenja mogu imati terapeutske prednosti koje podržavaju zdravlje imuniteta, srca i mozga i mogu usporiti rast nekih vrsta kancera.

Visokokvalitetno ekstradjevičansko maslinovo ulje trebalo da bude osnovna namirnica u svačijoj ishrani. To je odlična opcija koja sadrži mnogo zdravih mononezasićenih masti, djeluje protivupalno i može pomoći u smanjenju lošeg holesterola. Koristi se vijekovima oko Sredozemnog mora i postao je poznat po svojim potencijalnim svojstvima koja produžavaju život.

Neka maslinova ulja su korisnija za vaše zdravlje od drugih, a plaćati premium cijenu za visokokvalitetno ekstradjevičansko maslinovo ulje je vrijedno toga za one koji žele da poberu blagodati od uključivanja ulja u svoju ishranu.

Ekstradjevičansko ulje oznaka je koja znači da je ulje nerafinisano. Ovo je najbolje maslinovo ulje na svijetu. Maslinovo ulje sa visokim sadržajem fenola može biti skupo, ali pruža nevjerovatne antioksidativne moći.

Njegova tačka dimljenja je na oko 152 stepena Celzijusa, te se može koristiti za pečenje. Isto tako, preporučuje se i u sirovoj formi.

Avokado vs. maslinovo ulje – koja je razlika?

Pored samog ukusa, ova dva ulja razlikuju se u tački dimljenja. Svako ulje za kuhanje, ili mast u tom slučaju, ima tačku dima. Tačka dimljenja je upravo ono što zvuči: temperatura na kojoj ulje počinje da se dimi u tavi. Kada se mast zagrije iznad tačke dimljenja, počinje da se razgrađuje i može osloboditi slobodne radikale u hranu. Tačka dima se odnosi na koncept da se ulja kada se zagriju razgrađuju i izazivaju potencijalno opasne nusproizvode. Ulja sa nižim tačkama dima, stoga, počinju brže da razgrađuju svoje masne komponente, što može ugroziti integritet vaše hrane i ostaviti hranu sa zagorenim ukusom. S toga, kada kuhate na visokoj temperaturi, najbolje je pronaći ulje koje ima višu tačku dima.

Međutim, australijska studija iz 2018. sugeriše da tačka dima nije jedina determinanta degradacije ulja. Prema nalazima ove studije, stabilnost ulja često može predvidjeti potencijalni raspad ulja kada se zagrije. U ovoj studiji, maslinovo ulje je bilo malo stabilnije od ulja avokada kada se zagrijava. Drugim riječima, hemijski sastav maslinovog ulja je dao niske nivoe polarnih jedinjenja i oksidativnih nusproizvoda kada se zagrijava do tačke dimljenja.

Ovi nalazi pokazuju da bi razlika u tačkama dima između avokada i maslinovog ulja mogla biti zanemarljiva.

Kada koristiti maslinovo, a kada ulje avokada?

Pošto su i avokado i maslinovo ulje odlični izvori zdravih masti, ne možete pogriješiti ni sa jednim ni sa drugim. Međutim, postoje neke ključne razlike u tome kada koristiti koje ulje za optimalne zdravstvene koristi. Koji ćete izabrati zavisi od profila ukusa koji tražite i samog načina kuhanja.

Zaključak

Na kraju dana, sve se svodi na lični ukus. Neki opšti savjet jeste da avokado ulje koristite za pečenje i kuhanje, a maslinovo za dresinge, ali sve zavisi od toga šta vam se više dopada.

Bez obzira koliko su zdrava, ulja treba koristiti umjereno zbog njihovog sadržaja masti — jer možete pretjerati i sa zdravim mastima.

ljepotaizdravlje.ba

TanyaLovus / iStock / Getty Images Plus

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.