Zašto je magnezijum važan nutrijent, gdje ga ima najviše i možemo li bez njega?

mar 2, 2021 Vodič do zdravlja

Magnezijum je jako važan mineral za ljudsko zdravlje. Kao četvrti najzastupljeniji mineral u ljudskom tijelu, esencijalan je za zdrave kosti, srce, mišiće i nerve.

Osim toga, pomaže tijelu da kontroliše energiju, šećer u krvi, krvni pritisak i mnoge druge procese. Insider je istražio i otkrio za šta je tačno dobar magnezijum, koliko ga treba unositi na dnevnoj bazi i šta se događa kada imamo manjak magnezijuma u tijelu.

Koliko magnezijuma trebamo unositi tokom dana?

Postoje dva tipa esencijalnih minerala koji su potrebni ljudskom tijelu: makro i minerali u tragovima. Magnezijum je jedan od sedam makro elemenata, što znači da nam je svakog dana potrebna relativno velika količina kako bismo ostali zdravi.

Količina magnezijuma koja vam je potrebna tokom dana zavisi od naših godina i, ako smo odrasli, od spola. Prema Nacionalnom zdravstvenom institutu, ovoliko magnezijuma trebalo bi unijeti na dnevnom nivou:

od rođenja do 6 mjeseci (30 mg)
od 7 do 12 mjeseci (75 mg)
od 1 do 3 godine (80 mg)
od 4 do 8 godine (130 mg)
od 9 do 13 godina (240 mg)
od 14 do 18 godina (410 mg za dječake i 360 mg za djevojčice)
preko 18 godina (400 – 420 mg za muškarce i 310 – 320 mg za žene)
trudnice (350 – 400 mg u zavisnosti od toga koliko godina ima)
dojilje (310 – 360 mg u zavisnosti od toga koliko godina ima)

Koje su namirnice bogate magnezijumom?

Ovaj mineral možete naći u mnogo namirnica. Može biti teško odrediti količinu magnezijuma koja se nalazi u namirnicama jer Uprava za hranu i lijekove (FDA) ne zahtijeva da se količina magnezijuma nađe na deklaraciji, osim ako je određenom proizvodu dodat ovaj mineral pa su obavezni o tome obavijestiti potrošače. Ako se zdravo hranite ili se držite dijete kao što je na primjer mediteranska dijeta, vjerovatno unosite dovoljnu količinu magnezijuma na dnevnom nivou. Ako pojedete 30 g orašastih plodova, unijeli ste dovoljnu količinu magnezijuma za taj dan.

Što magnezijum radi?

Oko 60% magnezijuma prisutno je u našim kostima i zubima. Upravo iz tih razloga, magnezijum igra važnu ulogu u održavanju zdravlja kostiju i zuba, manjak ovog minerala može dovesti do pojave osteoporoze i parodontalnih bolesti. Preostalih 40% magnezijuma nalazi se u ćelijama mekog tkiva koje se nalazi u cijelom organizmu. U ovim ćelijama, magnezijum veže ključne molekule: protein, nukleinske kiseline i lipide. Ovo vezivno djelovanje je ono što molekule čini sposobnim da obavljaju svoj posao, poput stvaranja proteina, replikaciju i popravak DNA. Iz ovih razloga, nedostatak magnezijuma povećava rizik za obolijevanje od dijabetesa tipa 2, hipertenzije, kardiovaskularnih bolesti i moždanog udara.

Znakovi da vašem organizmu nedostaje magnezijuma

Rani znakovi da vašem organizmu nedostaje magnezijuma su: drhtanje, grčenje mišića, mučnina, povraćanje, gubitak apetita, umor i slabost.

Jako se rijetko događa da osobi nedostaje velika količina magnezijuma jer se on nalazi u mnoštvu namirnica, ali ipak nije nemoguće. U konačnici, zdravi ljudi ne spadaju u rizičnu grupu kada je u pitanju ozbiljan manjak magnezijuma. Postoje posebna zdravstvena stanja koja mogu biti uzrok manjka ovog minerala. Kod ljudi koji pate od bolesti gastrointestinalnog trakta, dijabetesa tipa 2, hroničnog alkoholizma, kao i kod starih ljudi, može doći do ozbiljnog manjka magnezijuma u tijelu.

klix.ba

-

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.